Board index Çalış çalış nereye kadar? der Karrierismus

istifa etmek uzerine

İş hayatı ile ilgili teknik-taktik varyasyonlar

New postby davsan » Wed Jan 30, 2008 11:58 am

evet, is degistiryorum.

o kadar is kurmaktan, ise girmelerden, mulakatlardan bahsettik, bir de isin cikisini konusalim.

simdi aldi beni garip bi heyecan. ne yapmali, nasil yapmali bu istifa olayini en profesyonelinden?
davsan
BAŞKAN

New postby haphazard » Wed Jan 30, 2008 12:10 pm

davsan, hayırlısı olsun! :)

benim pek tecrübem yok bu ikinci işim, ama benide bir duygusallık, bir heyecan, bir kararsızlık ve sıkıntı basmıştı. gidip açık açık konuştum; ilk başta müdür biraz rahat ol istersen ben iş bulurum sana nerede mutluysan orada ol dediysede, sonradan bir zam ve pozisyon değişikliği bile teklif etmişti. ama olmadı değişti, hala görüşürüz, kendi sosyal toplantılarına benide hala çağırırlar.

aslında şirketten şirkete değişir.. şimdiki şirketime asla bir şey söylemem, memnun değilim derim veririm istifayı, onlarda yine bir iki kafa karıştırma oyunu yapar. bence kararlı davranmakta fayda var, ben çok çektim :P
haphazard
ROGER WATERS

New postby diyab » Wed Jan 30, 2008 12:47 pm

Is hayatinda ogrendigim en onemli kural, herzaman isten guzel bir sekilde ayril. Yoneticin, patronun herneyse nekadar kotu olursa olsun bu kurallar yine gecerlidir. Her sektor kendince bir kurkcu dukkanidir, ayni sektorde kaldigin surece ayni kisilerle surda burda yine muhatab oluyorsun.

@davsan
Iyi maas teklif ettiklerini soyleyebilirsin. Degisiklige ihtiyacin oldugunu, yeni challengelar aradigini yada ne bilim ise daha yakin biryer oldugunu soyleyebilirsin.
Uyanık TV şimdi App Store'da! Kullanın kullandırın efenim...
http://itunes.apple.com/tr/app/uyan-k-t ... 70868?mt=8
diyab
ROBERT PLANT

New postby coskan » Wed Jan 30, 2008 3:34 pm

gercek bir kasara rast geldin sanslisin

6 sene 6. isyeri

hepsiyle de iyi ayrildim butun mudurlerimden guzel referanslar aldim:)

sahsi kanim rahat ol is degistirmeyi kafana koyduysan gulumseyerek odaya gir bopyle yuzun kizararaktan ben istifa etmek istiyorum de
nedenler icin de burda mutluyum ama sadece maddi acidan degil her yonuyle cok tatmin edici bir teklif yapildi ve degisiklige ihtiyacim oldugunu dusunuyorum de

gerisi zaten gelir

ayrica ayrilsam da burayi cok seviyorum diye sisirebilirsin de ilerde referans gerekecek nasilsa ahaha
coskan

New postby davsan » Thu Jan 31, 2008 10:59 am

istifa denemesi halinde patronunuzun size verebilecegi tepkiler ve sizin ona vermeniz gerek cevaplar... bizim kelle avcisi sirketin arsivinde:

1. Why are you leaving us? We were just about to offer you: new role/more money etc… (They are looking for triggers to counter offer. Why didn’t they tell you about this sooner? Isn’t that suspect? Would you accept it?)
I have made a commitment to join and I’d like to talk about how to make this transition a positive one.

2. I do not accept your resignation. Let’s have drinks tonight. (What they are saying is that you are not capable of making a decision and your commitment is weak).
I appreciate you saying that, but I’ve made the commitment to move and I’d like to talk about making the transition a positive one.

3. Where are you going? How much for? (Do you want to tell them? Don’t give them the triggers to tear apart the opportunity that you are excited about. NEVER TALK ABOUT MONEY)
The specifics of this move are not relevant to this conversation and I’d rather not get in to that at this time. I’ll give you a call once I get to my new role and will be happy to share that information with you and let you know how we can stay in touch.

4. What can I do to make you stay? (What they are really saying is how can I re-gain control of your career.)
I appreciate the question, but I’d like to talk about how to make this transition a positive one.

5. What can we do better? (Looking for your buy-in to help them make things better).).
I’m happy to answer that question at a more appropriate time. I’ll give you a call and we can arrange to talk through it.

6. You owe it to us to hear us out. How can you do this to us? (How fair do you think it is for your boss to respond emotionally? You are on an equal footing. You have given as much, if not more, value to the company as they have given you. Shouldn’t they be wishing you well?).
I appreciate the work that we have done together but I’d like to talk about how to make this transition a positive one.
davsan
BAŞKAN

New postby coskan » Thu Jan 31, 2008 11:07 am

benim cevaplarim

1. Why are you leaving us? We were just about to offer you: new role/more money etc… (They are looking for triggers to counter offer. Why didn’t they tell you about this sooner? Isn’t that suspect? Would you accept it?)
I have made a commitment to join and I’d like to talk about how to make this transition a positive one.

----sikildigimi ve degisiklige ihtiyacim oldugunu dusunuyorum kariyer olarak onumun acik olmamasi da beni buna zorluyor

2. I do not accept your resignation. Let’s have drinks tonight. (What they are saying is that you are not capable of making a decision and your commitment is weak).
I appreciate you saying that, but I’ve made the commitment to move and I’d like to talk about making the transition a positive one.

---uzgunum ama cok ciddiyim ve kararimi verdim ama arkadas olarak bu teklifi hicbirzaman kacirmam

3. Where are you going? How much for? (Do you want to tell them? Don’t give them the triggers to tear apart the opportunity that you are excited about. NEVER TALK ABOUT MONEY)
The specifics of this move are not relevant to this conversation and I’d rather not get in to that at this time. I’ll give you a call once I get to my new role and will be happy to share that information with you and let you know how we can stay in touch.

--- sizin veremeyeceginiz kadar verdiler (bunu dedim surat ifadeleri harikaydi) they made me an offer I cant refuse der babaya da gonderme yapabuiliriz gerektigi yerde

4. What can I do to make you stay? (What they are really saying is how can I re-gain control of your career.)
I appreciate the question, but I’d like to talk about how to make this transition a positive one.

--- kararimdan donmek icin artik cok gec kalsam da yararli olamam artik

5. What can we do better? (Looking for your buy-in to help them make things better).).
I’m happy to answer that question at a more appropriate time. I’ll give you a call and we can arrange to talk through it.

---sahsen ben hep cikan biri olarak yasadigim sorunlari anlattim hep kimseyi suclamadan duzeltilebilecek seyleri soyledim ustumdeki calisan gomlegini cikarip

6. You owe it to us to hear us out. How can you do this to us? (How fair do you think it is for your boss to respond emotionally? You are on an equal footing. You have given as much, if not more, value to the company as they have given you. Shouldn’t they be wishing you well?).
I appreciate the work that we have done together but I’d like to talk about how to make this transition a positive one.

--- boyle olmasin isterdim ama sartlar zorluyor
coskan

New postby haphazard » Thu Jan 31, 2008 11:33 am

coskan hocam,

cool mu desem agresif mi desem nedesem :) ama benzersiz bir tavırla koyuyorsun son noktayı :)
haphazard
ROGER WATERS

New postby coskan » Fri Feb 01, 2008 3:56 pm

3 numara icin cool denebilir

soylerken cok guzeldi

bunu bir bankaya soylemek gercekten ego tatminiydi kabul etmem gerek

buyuk ihtimak aldigimdan daha cok vereceklerdi ama lafi gedigine koymak daha degerliydi o dakikada
coskan

New postby haphazard » Sat Feb 02, 2008 1:27 am

coskan hocam sende 6senede 6 şirket güzel tecrübe vardır gençleri bilinçlendir :)
haphazard
ROGER WATERS

New postby coskan » Mon Feb 04, 2008 4:41 pm

valla bilgilendircek bisi yok

%5 maas artislariyla olmaz

mudur olmak istemiyorsaniz hic olmaz

hele sikintili kurtlu adamsaniz hic olmaz

lakin dogru zamani bekleyin ayrilmak icin derim

ve her zaman isiniz varken is arayin tok satici olun. pazarlik gucunuz artar.

ve gideceginiz sirketten icerden bir arkadasiniz veya arkadasinizin arkadasi veya tanidiginiz varsa kesinlikle danisin. langir lungur gitmeyin pisman olcaginiz is yapmayin.

isiniz rutinlestigi an kacin derim ben

yeni isyerleri yeni ortamlar sizi her zaman bilgi acisindan guncel tutar ve yeni kulturler yeni seyler guzeldir

senede bir is degistiriyorsaniz hepsinde neden degistirdiniz sorusuna tutarli bahaneler bulun. cunku bu soru size sorulacak. uyumsuz olmadiginizi aslinda sartlar yuzunden ayrilmak zorunda kaldiginizi belirtin

veritabanlariyla ilgileniyorsaniz 2 senede bir is degisikligi hem cebinize hem bildiginize yararlidir hemde farkli veri yapilari gormek kesinlikle size yarar

telekom finans sigorta gibi sirketlerde calismissaniz her yerde calisirsiniz 3unde birden calismissaniz cok ilgi gorursunuz

isinizde mutluyken ayrilirsaniz eseklik edersiniz onu da belirteyim
coskan

New postby hcho » Wed Feb 13, 2008 8:35 pm

Ingiltere'de istifa eden kisinin son gununde yapilan bir rituel var. Isteki son gun butun ofis toplanip mustafi hakkinda makara yapiyorlar. Bu aslinda ofiste nasil bir imaj biraktigini gormek acisindan entersan oluyor. Mesala beni biskuvi canavari bellemisler haberim yok. Arada bir kahvalti niyetine Tuc Tuc(Tac kraker gibi) alirdim, ustume kalmis.

Bakalim davsan baskana neler diyecekler.
Die Angst des Tormanns beim Elfmeter
hcho
BRUCE DICKINSON

New postby davsan » Thu Feb 14, 2008 10:34 pm

@hcho

kimse bi sey ypamadi walla simdiye kadar. yarin son gunum, bakalim bi sey olacak mi :)
davsan
BAŞKAN

Return to der Karrierismus