jeremyvine wrote:
@UtkuA,
Geçenlerde bir yerde HMRC'nin artık geçici NIN kabul etmediğine dair birşeye rastladım. gov.uk'ye baktım, orda da böyle yazıyor.
Temporary NIN ile devam ediyorsun sanırım. Senin muhasebeci ne dedi bu konuda?
---
Selam, @jeremyvine,
Muhasebecim bu konuda bir sey demedi acikcasi. Simdi okudum, 2010 yilindan beri temporary NI kullanimi yokmus. Yani 7 senedir uygulanan bir yasa. Bizi etkileseydi Muhasebecim ya da avukatim beni uyarirdi diye tahmin ediyorum.
Gov.uk linkini bulamadim ama bir sitede soyle yaziyor:
Employers are no longer permitted to use TN numbers and they will not be accepted by the Quality Standard. If the employer does not know an employee’s NINO
when they submit their end of year return, they should leave the NINO box blank, enter the employee’s date of birth and gender in the appropriate boxes on the form, following the guidance in Employers’ Guidance, or on the HMRC internet site. In simple words:
as of mid 2010, YOU WILL NOT BE GIVEN TEMPORARY INSURANCE NUMBER ANYMORE. You will always have to apply for a full NI regardless if it is a full-time job or just a short summer placement.
Benim bu metinden anladigim, maas odemelerinde degil de yil sonu hesaplarinda Temp NIN kullanilamayacagi yonunde. Bir de anladigim kadariyla mevsimlik calismaya gelip NIN almakla ugrasmak istemeyenler icin cikarilmis bir yasa.
Ocak ayina kadar paysliplerimde gecici NIN vardi, bu ayki payslipime gercek NI yazildi. UTR, PAYE Ref ve PAYE office referansim geldi, hatta bugun NIN olmadan odeyemedegim PAYE ve NIC lerimi odeyecegim. Makbuzu da uzatma dosyama koyacagim.
Uzatma sirasinda bir sorun cikar mi bilmiyorum ama NIN aldiktan sonra hersey normal prosedurde ilerledi. Herhangi bir uyari ya da yazi almadim bu konuyla ilgili. Ilerleyen gunlerde bir sey ile karsilasirsam bilgi veririm.
Konu ile ilgili Gov.uk linkini bulamadim. Mumkunse onu paylasabilir misin? Tesekkurler