Board index Alaturka Londra Hyde Park

turkiye'nin tanitim reklamlari

Ayağı yere değmeyen herkes kraliçe hakkında atıp tutabilir

New postby davsan » Tue Apr 10, 2007 10:00 pm

her yerde goruyoruz londra'da, degis degisk fotograflar var tanitimda kullanilan. hatta metro'lardaki TV'lerde kisa reklam filmleri bile donuyor. hepsinin ortak noktasi "turkey" yazis bicmi: turlu bicimlerde insan figurleriyle T yaratilmis, yanina da "urkey" yazilarak "turkey" olusturulmus....

nasil buldunuz bu kampanyayi? yabanci arkadaslarinizdan falan tepki geldi mi?

ben hic begenmedim.... zaten her yil kampanya degistirilmesi de ne kadar dogru bilemiyorum... bi yandan degisiklik ama ote yandan da acayip tutarsizlik bi cok noktada gibi geliyor bana...
User avatar
davsan
BAŞKAN
 
Posts: 878
Joined: Sat Dec 09, 2006 1:16 am

New postby hcho » Fri Apr 13, 2007 11:23 am

T harfini resmin icindeki bir ogeden yapma fikri fena degil ama uygulamalar gordugum kadari ile cok zayif. Ilk bakista "urkey" reklami yapiyorlarmis gibi gorunuyor.

Daha genel olarak ise Turkiye'nin reklaminin tek marka seklinde yapilmasina karsiyim. Iki sebeple:

1) Avrupa'da Turkiye ismi haddinden fazla olumsuzlukla ozdeslesmis durumda. Yipranmis bir kelime ustunden yapilan kampanyanin basarili olabilecegini dusunmuyorum.

2)Turkiye, Yunanistan, Fas ya da Misir gibi tek tip tatil olanagi sunan bir ulke degil. Her urunu icin ayri ayri kampanya yapmali. Istanbul'da ki tarih-kultur turizmi farkli bir urun, Bodrum'daki sabaha kadar dans eksenli turizm farkli bir urun, Karadeniz'deki doga turizmi farkli bir urun. Tum bu urunlerin musterileri de farkli segmentlerde. Her biri icin ayri ayri kampanya yapilmali.
Die Angst des Tormanns beim Elfmeter
User avatar
hcho
BRUCE DICKINSON
 
Posts: 2088
Joined: Fri Dec 22, 2006 1:13 pm

New postby MmarlonN » Fri Apr 13, 2007 11:58 am

T esprisi benim hosuma gitti acikcasi. Insan figuru ile bagdastirilmasi isime daha sevimli ve daha insana yakin bir hava katmis bence. Icine nese, mutluluk vs katmis ve karsisindakinde de bu izlenimi olusturmasi olasi.

Fakat dikkatimi ceken -hcho`nun da degindigi uzere, kampanyada sadece gunes, kum vs (ki buyuk cogunlugun da istedigi belki budur ama) gibi temalar vurgulanmis. Aslinda Turkiye`nin icinde bulundugu cografya itibari ile insanlara cok farkli tatil imkanlari sundugunun vurgulanmasi daha da guzel olurdu. Benim konustugum insanlarin buyuk cogunlugu Turkiye`yi plaj, gunes, kum, sicak havadan bariz saniyorlar. Mesela birine Bursa`da insanlarin kayak yaptigini soyledigimde yikildi zavallicik.

Kolay olan yontemi seciyoruz sanirim piyasa bunu istiyor diye. Gunes, kum, ucuz, gelin mantigi.
// Hayattır seni sevmek !
User avatar
MmarlonN
BbrandoO
 
Posts: 396
Joined: Thu Apr 12, 2007 7:31 pm
Location: Bursa / London


Return to Hyde Park



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 36 guests

cron