Board index Çalış çalış nereye kadar? Sınır tanımayan çalışanlar örgütü

Ankara anlasmasi vizesi!

Ankara Anlaşması, Tier 2, ILR vs vs

New postby debedebe » Tue Jan 22, 2019 8:26 am

istanbullondra wrote:Merhabalar,

Finansal verilerle ilgili birkaç sorum var.
1. İş planında giderleri aşağıdaki gibi sıraladık.
Equipment ,
Stationery & Postage,
Advertising,
Telephone & Internet,
Travel Expenses,
Businss Insurance,
Public Lia. Ins.,
Membership,
Accountancy,
Software,
Director Salary
Dividends
Tax (End of the year)

Director salary ve Dividend's için oranları tam olarak nasıl belirliyorsunuz?
(Örneğin aylık £1000 maaş için £900 dividend uygun mu, oran nasıl?

2. Yıllık net profit için optimum rakam ne?
(Diyelim ki yıllık £40bin satış oldu, £20bin gider, Vergiden sonra net profit £16bin kaldı) Yeterli mi?

3. Home office çalışacağız, kirayı gider olarak göstermek için ev sahibinin onayına ihtiyaç olduğunu gödrüm forumda.
Bunu yapmayacağımızı var sayarak, kirayı giderlere eklemedim.
Ancak kira, utiliy bills vs gibi dependent ve benim için gereken kişisel yaşam masraflarını nerede sunuyorsunuz?
İş planı giderlerine eklemiyorsunuz değil mi?
Appendix'lerde mi yer veriyorsunuz? Ya da yer vermiyor musunuz?
(Örneğin, şu lokasyonda ev tutmayı planlıyoruz kirası bu vs gibi. ekran görüntülerini)

Teşekkürler.


Merhaba, Kolay gelsin, dogru noktalari adreslemissiniz gibi gorunuyor.
1. Dividend'i masraf olarak gostermiyorsunuz. Salary masrafdir ancak dividend sirketin karindan aldiginiz pay. Is planinda dividend hic gostermeseniz de olur(cash flow gostermediyseniz) . Kisisel gelir olarak dividend'den gelen geliri yazmalisiniz.

2. Salary icindeyse bence yeterli. Yillik olarak kendinizi ve varsa ailenizi gecindirecek kadar Salary+Dividend getiri elde etmeniz onemli.

3. Kira gideri ekleyin, ev kirasindan pay olmak zorunda degil, eger home office tarzi birseyse Hot Desk benzeri birsey fiyatini internetten bulup onu eklemenizi tavsiye ederim.

Kisisel ve Business Gider/gelirlerini tamamen ayrik tutun, birbirine karismasin.
Formda bireysel soruyorsa sadece bireysel belirtin.

Kolay gelsin.
debedebe
 
Posts: 0
Joined: Thu Nov 08, 2018 10:43 am

New postby debedebe » Tue Jan 22, 2019 8:31 am

ytsejam wrote:Belki çok sorulan bir soru soracağım ama görüştüğüm danışman Türkiyeden başvurma ile Londra'dan başvurulursa başarı oranları istatiksel olarak çok farklı dedi. Gerçekten bu bilgiye ulaşabilen var mı ?

Evet halka acikti bu bilgiler, internetten arastirip bulabilirsiniz. Sanirim %90 vs %50 gibi birseydi.
Ancak ben basvuru yerinin degerlendirmede kriter oldugunu dusunmuyorum, bu daha cok UK'den basvuranlarin isi daha ciddiye almasi , hem maddi olarak , hem de belgeler olarak daha iyi hazirlanmasinin sonucu olarak goruyorum. Ayni maddi durum ve hazirlikla Turkiye'den basvurursaniz ayni sonucu alirsiniz, kriterlerde basvuru yeri yok.
Danismanlar cogunlukla kendileri UK'de oldugu icin, daha yakindan takip edebilmek adina sizi de UK'den basvurmaya tesvik ediyor sanirim.
debedebe
 
Posts: 0
Joined: Thu Nov 08, 2018 10:43 am

New postby ytsejam » Tue Jan 22, 2019 10:14 am

debedebe wrote:
ytsejam wrote:Belki çok sorulan bir soru soracağım ama görüştüğüm danışman Türkiyeden başvurma ile Londra'dan başvurulursa başarı oranları istatiksel olarak çok farklı dedi. Gerçekten bu bilgiye ulaşabilen var mı ?

Evet halka acikti bu bilgiler, internetten arastirip bulabilirsiniz. Sanirim %90 vs %50 gibi birseydi.
Ancak ben basvuru yerinin degerlendirmede kriter oldugunu dusunmuyorum, bu daha cok UK'den basvuranlarin isi daha ciddiye almasi , hem maddi olarak , hem de belgeler olarak daha iyi hazirlanmasinin sonucu olarak goruyorum. Ayni maddi durum ve hazirlikla Turkiye'den basvurursaniz ayni sonucu alirsiniz, kriterlerde basvuru yeri yok.
Danismanlar cogunlukla kendileri UK'de oldugu icin, daha yakindan takip edebilmek adina sizi de UK'den basvurmaya tesvik ediyor sanirim.


durumum şu ben esas mesleğim diş hekimliği olan bir web developerim. yaptığım örnek siteler var. maddi durumum fenal değil 20000 pound gösterebilirim bankada. 2 tane çalışacak referans buldum londrada( yalnız bunlar kişiler biri ingiliz biri macar. şirket olmaları şart mı acaba ?) ben londradan başvurmayı düşünüyordum fakat süre olarak çok geç kalmak istemediğim için türkiyeden hemen başvurma niyetim oldu. güzel bir iş planı ile başvurmayı düşünüyorum.
ytsejam
 
Posts: 0
Joined: Mon Jan 21, 2019 9:01 pm

New postby istanbullondra » Tue Jan 22, 2019 6:22 pm

Çok teşekkürler, cevabınız çok faydalı oldu. Hot deskingi hiç duymamıştım, co-work spaceleri biliyordum da. Bakacağım bu kaleme de.

debedebe wrote:
istanbullondra wrote:Merhabalar,

Finansal verilerle ilgili birkaç sorum var.
1. İş planında giderleri aşağıdaki gibi sıraladık.
Equipment ,
Stationery & Postage,
Advertising,
Telephone & Internet,
Travel Expenses,
Businss Insurance,
Public Lia. Ins.,
Membership,
Accountancy,
Software,
Director Salary
Dividends
Tax (End of the year)

Director salary ve Dividend's için oranları tam olarak nasıl belirliyorsunuz?
(Örneğin aylık £1000 maaş için £900 dividend uygun mu, oran nasıl?

2. Yıllık net profit için optimum rakam ne?
(Diyelim ki yıllık £40bin satış oldu, £20bin gider, Vergiden sonra net profit £16bin kaldı) Yeterli mi?

3. Home office çalışacağız, kirayı gider olarak göstermek için ev sahibinin onayına ihtiyaç olduğunu gödrüm forumda.
Bunu yapmayacağımızı var sayarak, kirayı giderlere eklemedim.
Ancak kira, utiliy bills vs gibi dependent ve benim için gereken kişisel yaşam masraflarını nerede sunuyorsunuz?
İş planı giderlerine eklemiyorsunuz değil mi?
Appendix'lerde mi yer veriyorsunuz? Ya da yer vermiyor musunuz?
(Örneğin, şu lokasyonda ev tutmayı planlıyoruz kirası bu vs gibi. ekran görüntülerini)

Teşekkürler.


Merhaba, Kolay gelsin, dogru noktalari adreslemissiniz gibi gorunuyor.
1. Dividend'i masraf olarak gostermiyorsunuz. Salary masrafdir ancak dividend sirketin karindan aldiginiz pay. Is planinda dividend hic gostermeseniz de olur(cash flow gostermediyseniz) . Kisisel gelir olarak dividend'den gelen geliri yazmalisiniz.

2. Salary icindeyse bence yeterli. Yillik olarak kendinizi ve varsa ailenizi gecindirecek kadar Salary+Dividend getiri elde etmeniz onemli.

3. Kira gideri ekleyin, ev kirasindan pay olmak zorunda degil, eger home office tarzi birseyse Hot Desk benzeri birsey fiyatini internetten bulup onu eklemenizi tavsiye ederim.

Kisisel ve Business Gider/gelirlerini tamamen ayrik tutun, birbirine karismasin.
Formda bireysel soruyorsa sadece bireysel belirtin.

Kolay gelsin.
istanbullondra
 
Posts: 13
Joined: Thu Dec 20, 2018 7:55 pm

New postby istanbullondra » Tue Jan 22, 2019 7:18 pm

Arkadaşlar tekrar merhaba,

Başvuru formunu dolduruyoruz. Malum, formda bazı kısımlar turist vizesini de kapsadığından kafa karışıtırıyor.

Soruların bir kısmının cevabı forumda var ancak yine de emin olamadığımız sorular için yardımcı olursanız çok seviniriz.

Zaman ayırdığınız için çok teşekkürler.

1. Date of planned arrival in the UK :
1 May

2. How long do you intend to stay in the UK?
1 Year or As long as permitted

3. What is the main address and contact details of where you will be staying whilst in the UK?
N/A for now
ya da
Will be decided after visa approval,
ya da
Please find attached documents diyip ekte yaşamayı planladığımız lokasyondaki ev örneklerini mi koyalım?

4. Employment
Name of Company/Organisation/Employer
Başvuran kız arkadaşım, ben dependantım.
O freelance olduğu için, yine self-employed dedik.

5. Income and Expenditure
What is the cost to you personally of your trip in GBP(£)?
Sadece Uçak biletlerini mi yazmalıyız? Dependantın uçak biletini de dahil etmeli miyiz?

The total amount of money you have for this trip?
Sadece sermaye mi yoksa, sermaye+sahip oldugumuz tum para mı gösterilmel?

The cost of your accommodation
Aylık Tahmini ev kirası mı yazmalı?

The cost of your living expenses
Aylık Tahmini bir rakam? (Bu rakama dependantın masrafı da eklenmeli mi?)

The cost of the aeroplane, boat or train tickets
Sadece Uçak biletlerini mi yazmalıyız? Dependantın uçak biletini de dahil etmeli miyiz?

Dependat kısmında yer alan sponsor için yöneltilmiş soruda:
How much will they be paying towards your trip (in GBP £)?
Tamamını mı demeliyiz?

6. Business You Are Seeking
The house or building name or number
İş adresi henüz belli olmadığından yine N/A for now N/A for now
ya da
Will be decided after visa approval,

7. Will your domestic accommodation be separate from your business premises
Cost of Rent per month GBP(£)?
Home office olacak dolayısıyla 'No' dedik yine de tahmini bir ev kira bedeli yazmalı mıyız?

8. Your investment, project, share and profit
What is the cost of your investment?
Sadece sermaye mi yoksa iş kurma masrafları (ilk ay kurma ile ilgili giderlerin tutarı) mı yazılmalı?

What will be the percentage share of any profits?
LTD şirket kuracağız, Kurucu 100% hisseli bu durumda bu da 100% mü?

9. What other expenditure you will have per month
Money given to family/FriendsGBP(£)
Dependatın giderleri olacak bunu yazmalı mıyız,
Yoksa aşağıda yer alan kısımda mı dependent giderlerine yer vermeliyiz?
Other living costs GBP(£)

10. UK Sponsor
Please enter sponsor job details
Kuralacak şirketi ve planlanan kurulma tarihini mi yazmalıyız?
Ör. X şirketi, 10 May 2019
istanbullondra
 
Posts: 13
Joined: Thu Dec 20, 2018 7:55 pm

New postby orduevi » Wed Jan 23, 2019 8:33 am

debedebe wrote:
istanbullondra wrote:Merhabalar,

Finansal verilerle ilgili birkaç sorum var.
1. İş planında giderleri aşağıdaki gibi sıraladık.
Equipment ,
Stationery & Postage,
Advertising,
Telephone & Internet,
Travel Expenses,
Businss Insurance,
Public Lia. Ins.,
Membership,
Accountancy,
Software,
Director Salary
Dividends
Tax (End of the year)

Director salary ve Dividend's için oranları tam olarak nasıl belirliyorsunuz?
(Örneğin aylık £1000 maaş için £900 dividend uygun mu, oran nasıl?

2. Yıllık net profit için optimum rakam ne?
(Diyelim ki yıllık £40bin satış oldu, £20bin gider, Vergiden sonra net profit £16bin kaldı) Yeterli mi?

3. Home office çalışacağız, kirayı gider olarak göstermek için ev sahibinin onayına ihtiyaç olduğunu gödrüm forumda.
Bunu yapmayacağımızı var sayarak, kirayı giderlere eklemedim.
Ancak kira, utiliy bills vs gibi dependent ve benim için gereken kişisel yaşam masraflarını nerede sunuyorsunuz?
İş planı giderlerine eklemiyorsunuz değil mi?
Appendix'lerde mi yer veriyorsunuz? Ya da yer vermiyor musunuz?
(Örneğin, şu lokasyonda ev tutmayı planlıyoruz kirası bu vs gibi. ekran görüntülerini)

Teşekkürler.


Merhaba, Kolay gelsin, dogru noktalari adreslemissiniz gibi gorunuyor.
1. Dividend'i masraf olarak gostermiyorsunuz. Salary masrafdir ancak dividend sirketin karindan aldiginiz pay. Is planinda dividend hic gostermeseniz de olur(cash flow gostermediyseniz) . Kisisel gelir olarak dividend'den gelen geliri yazmalisiniz.

2. Salary icindeyse bence yeterli. Yillik olarak kendinizi ve varsa ailenizi gecindirecek kadar Salary+Dividend getiri elde etmeniz onemli.

3. Kira gideri ekleyin, ev kirasindan pay olmak zorunda degil, eger home office tarzi birseyse Hot Desk benzeri birsey fiyatini internetten bulup onu eklemenizi tavsiye ederim.

Kisisel ve Business Gider/gelirlerini tamamen ayrik tutun, birbirine karismasin.
Formda bireysel soruyorsa sadece bireysel belirtin.

Kolay gelsin.


"2. Salary icindeyse bence yeterli. Yillik olarak kendinizi ve varsa ailenizi gecindirecek kadar Salary+Dividend getiri elde etmeniz onemli."

Bir yılda bir aile £16000 ile nasıl gecinebilir?
orduevi
 
Posts: 106
Joined: Tue Jun 07, 2016 7:43 am

New postby debedebe » Wed Jan 23, 2019 8:41 am

orduevi wrote:
debedebe wrote:
istanbullondra wrote:Merhabalar,

Finansal verilerle ilgili birkaç sorum var.
1. İş planında giderleri aşağıdaki gibi sıraladık.
Equipment ,
Stationery & Postage,
Advertising,
Telephone & Internet,
Travel Expenses,
Businss Insurance,
Public Lia. Ins.,
Membership,
Accountancy,
Software,
Director Salary
Dividends
Tax (End of the year)

Director salary ve Dividend's için oranları tam olarak nasıl belirliyorsunuz?
(Örneğin aylık £1000 maaş için £900 dividend uygun mu, oran nasıl?

2. Yıllık net profit için optimum rakam ne?
(Diyelim ki yıllık £40bin satış oldu, £20bin gider, Vergiden sonra net profit £16bin kaldı) Yeterli mi?

3. Home office çalışacağız, kirayı gider olarak göstermek için ev sahibinin onayına ihtiyaç olduğunu gödrüm forumda.
Bunu yapmayacağımızı var sayarak, kirayı giderlere eklemedim.
Ancak kira, utiliy bills vs gibi dependent ve benim için gereken kişisel yaşam masraflarını nerede sunuyorsunuz?
İş planı giderlerine eklemiyorsunuz değil mi?
Appendix'lerde mi yer veriyorsunuz? Ya da yer vermiyor musunuz?
(Örneğin, şu lokasyonda ev tutmayı planlıyoruz kirası bu vs gibi. ekran görüntülerini)

Teşekkürler.


Merhaba, Kolay gelsin, dogru noktalari adreslemissiniz gibi gorunuyor.
1. Dividend'i masraf olarak gostermiyorsunuz. Salary masrafdir ancak dividend sirketin karindan aldiginiz pay. Is planinda dividend hic gostermeseniz de olur(cash flow gostermediyseniz) . Kisisel gelir olarak dividend'den gelen geliri yazmalisiniz.

2. Salary icindeyse bence yeterli. Yillik olarak kendinizi ve varsa ailenizi gecindirecek kadar Salary+Dividend getiri elde etmeniz onemli.

3. Kira gideri ekleyin, ev kirasindan pay olmak zorunda degil, eger home office tarzi birseyse Hot Desk benzeri birsey fiyatini internetten bulup onu eklemenizi tavsiye ederim.

Kisisel ve Business Gider/gelirlerini tamamen ayrik tutun, birbirine karismasin.
Formda bireysel soruyorsa sadece bireysel belirtin.

Kolay gelsin.


"2. Salary icindeyse bence yeterli. Yillik olarak kendinizi ve varsa ailenizi gecindirecek kadar Salary+Dividend getiri elde etmeniz onemli."

Bir yılda bir aile £16000 ile nasıl gecinebilir?


16K brut dividend income + Monthly Salary £12K
debedebe
 
Posts: 0
Joined: Thu Nov 08, 2018 10:43 am

New postby Prenses1345 » Wed Jan 23, 2019 10:22 am

ekremk wrote:Merhaba,

15 Kasım'da yaptığımız başvuruyla ilgili olarak bugün pasaportumuzu başvuru merkezine getirmemizi söyleyen bir mail aldık (Submission without Passport servisinden faydalanmıştık). Forumdan ve çalıştığımız danışman şirketten anladığım kadarıyla bu başvurumuz olumlu sonuçlanmış demek oluyor. Cevap bekleyen diğer arkadaşlara sabır ve iyi şanslar dilerim.
Prenses1345
 
Posts: 0
Joined: Fri Jan 11, 2019 11:27 am

New postby Prenses1345 » Wed Jan 23, 2019 10:23 am

Pasaportunua vizeyi ne kadar surede bastirabildiniz? Hayirli olsun bu arada.
Prenses1345
 
Posts: 0
Joined: Fri Jan 11, 2019 11:27 am

New postby Jumanji3 » Wed Jan 23, 2019 12:28 pm

Merhaba arkadaşlar,

Çok kısa bir sorum olacak;

Vizeye başvururken kullanacağım iş planımı "Daha önce Türkiye'de satışını yaptığım ve uzmanı olduğum bir yazılımın Londra ofisi olup, bu yazılımı İngiltere ve AB ülkelerine satışı" şeklinde oluşturmayı planlıyordum, ancak vizenin tipi gereği "ürün satışı" gerektiren başvuruların çok daha uzun ve detaylı incelendiği bu yüzden "consultancy" hizmeti sunan bir iş planı yapmamın daha doğru olacağını söylediler.

Bu gerçekten böyle ise, iş planımı danışmanlık hizmeti verecek şekilde kuracağım.

Bu konuda bir deneyimi veya fikri olan varsa, bilgisini paylaşabilirse çok sevinirim.

Şimdiden çok teşekkürler,
Jumanji3
 
Posts: 9
Joined: Mon Jan 14, 2019 9:09 am

New postby orduevi » Wed Jan 23, 2019 3:47 pm

@Jumanji3 kim söyledi bilmiyorum ama ben zamanında urun pazarlayacagimi belirtmiştim business plan'da. Yaklaşık 60 - 70 sayfalık bir business plan'di. Consultancy dersen contractor olacagini söylemiş oluyorsun bir anlamda. Bir urunun olacagini ve nasıl pazarlayacagini belirtmen daha iyi.
orduevi
 
Posts: 106
Joined: Tue Jun 07, 2016 7:43 am

New postby istanbullondra » Wed Jan 23, 2019 4:46 pm

Her ikinize de teşekkürler, dikkate alıyorum yazdıklarınızı.

orduevi wrote:
debedebe wrote:
istanbullondra wrote:Merhabalar,

Finansal verilerle ilgili birkaç sorum var.
1. İş planında giderleri aşağıdaki gibi sıraladık.
Equipment ,
Stationery & Postage,
Advertising,
Telephone & Internet,
Travel Expenses,
Businss Insurance,
Public Lia. Ins.,
Membership,
Accountancy,
Software,
Director Salary
Dividends
Tax (End of the year)

Director salary ve Dividend's için oranları tam olarak nasıl belirliyorsunuz?
(Örneğin aylık £1000 maaş için £900 dividend uygun mu, oran nasıl?

2. Yıllık net profit için optimum rakam ne?
(Diyelim ki yıllık £40bin satış oldu, £20bin gider, Vergiden sonra net profit £16bin kaldı) Yeterli mi?

3. Home office çalışacağız, kirayı gider olarak göstermek için ev sahibinin onayına ihtiyaç olduğunu gödrüm forumda.
Bunu yapmayacağımızı var sayarak, kirayı giderlere eklemedim.
Ancak kira, utiliy bills vs gibi dependent ve benim için gereken kişisel yaşam masraflarını nerede sunuyorsunuz?
İş planı giderlerine eklemiyorsunuz değil mi?
Appendix'lerde mi yer veriyorsunuz? Ya da yer vermiyor musunuz?
(Örneğin, şu lokasyonda ev tutmayı planlıyoruz kirası bu vs gibi. ekran görüntülerini)

Teşekkürler.


Merhaba, Kolay gelsin, dogru noktalari adreslemissiniz gibi gorunuyor.
1. Dividend'i masraf olarak gostermiyorsunuz. Salary masrafdir ancak dividend sirketin karindan aldiginiz pay. Is planinda dividend hic gostermeseniz de olur(cash flow gostermediyseniz) . Kisisel gelir olarak dividend'den gelen geliri yazmalisiniz.

2. Salary icindeyse bence yeterli. Yillik olarak kendinizi ve varsa ailenizi gecindirecek kadar Salary+Dividend getiri elde etmeniz onemli.

3. Kira gideri ekleyin, ev kirasindan pay olmak zorunda degil, eger home office tarzi birseyse Hot Desk benzeri birsey fiyatini internetten bulup onu eklemenizi tavsiye ederim.

Kisisel ve Business Gider/gelirlerini tamamen ayrik tutun, birbirine karismasin.
Formda bireysel soruyorsa sadece bireysel belirtin.

Kolay gelsin.


"2. Salary icindeyse bence yeterli. Yillik olarak kendinizi ve varsa ailenizi gecindirecek kadar Salary+Dividend getiri elde etmeniz onemli."

Bir yılda bir aile £16000 ile nasıl gecinebilir?


16K brut dividend income + Monthly Salary £12K[/quote]
istanbullondra
 
Posts: 13
Joined: Thu Dec 20, 2018 7:55 pm

New postby Barış » Thu Jan 24, 2019 7:17 am

Arkadaşlar uçaktan inince polis kontrol noktasında neden geldin dediğinde tam olarak ne diyeceğimizi bilen biri yazabilir?
Barış
 
Posts: 0
Joined: Sun Sep 02, 2018 6:18 pm

New postby orduevi » Thu Jan 24, 2019 9:51 am

@Barış sirket kuracagim yerleşmeye geldim demen yeterli. Ben öyle demistim.
orduevi
 
Posts: 106
Joined: Tue Jun 07, 2016 7:43 am

New postby Jumanji3 » Thu Jan 24, 2019 4:46 pm

orduevi wrote:@Jumanji3 kim söyledi bilmiyorum ama ben zamanında urun pazarlayacagimi belirtmiştim business plan'da. Yaklaşık 60 - 70 sayfalık bir business plan'di. Consultancy dersen contractor olacagini söylemiş oluyorsun bir anlamda. Bir urunun olacagini ve nasıl pazarlayacagini belirtmen daha iyi.


@orduevi , cevap için çok teşekkürler. Bu durumda pazarlayacağınız ürünün alış fiyatının ne olacağını ve o ürünün üreticisinin sizi yetkili satıcı kıldığını gösterir bir belge verdiniz mi?
Jumanji3
 
Posts: 9
Joined: Mon Jan 14, 2019 9:09 am

PreviousNext

Return to Sınır tanımayan çalışanlar örgütü



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 33 guests

cron