Board index Çalış çalış nereye kadar? Sınır tanımayan çalışanlar örgütü

Ankara anlasmasi vizesi!

Ankara Anlaşması, Tier 2, ILR vs vs

New postby rk011987 » Tue Feb 19, 2019 8:05 am

Ork wrote:Merhaba. Basvurumuzu 13 aralikta yaptik. Yaparken finansal bilgilerde bir evimizi satiliga cikardigimizi belirtip satis ilaninin ekran goruntusunu koymustuk. Bu haftaici evi satabildik. Bu yuzden ek belge gondererek satisin gerceklestigini, banka hesabimin yeni hareketlerini gondererek haber vermek istiyoruz. Ancak bunu hangi yolla yapacagimiz konusunda kararsiz kaldik. Inquiry by email ekranindaki formda ek dosya gonderme ozelligi yok. Acaba ek dosya gondermek istiyoruz diyerek bu formu mu doldurmaliyiz yoksa tekrar tls izmir ofisinden randevu alip ilk basvurudaki gibi ofisten mi dosyalari gondermeliyiz? Bilgi vereceklere simdiden tesekkurler.


Sayin Ork,

Size burda bu konuda kimse yardimci olamaz ancak basvuru yaptiginiz TLS bransini arayin yada gidin ordaki memur size gereken cevabi verecektir.
Yada vize cevabini bekleyin olumsuz sonuclandigi takdirde evinizi sattiginizi itiraz yanitiniza ekleyebilirsiniz. Diye dusunuyorum
rk011987
 
Posts: 0
Joined: Wed Jan 09, 2019 6:17 pm

New postby hazalerdil » Tue Feb 19, 2019 11:21 am

Herkese merhaba,
İngiltere Universitesi hukuk bölümü mezunuyum ancak Türkiye'de baroya kayıtlı olarak 6 yıldır faaliyet gösteriyorum. Eşim ile birlikte ankara anlaşmasına başvuracağız, deneyimleriniz benim için çok önemli bir kaç sorum olacak:
1. danışmanla çalışmadan başvuru riskli mi?
2. danışman şart derseniz danışman önerilerinizi rica ederim.
3. Finansal gösterme zorunluluğu konusunda: finansmanımızın talep edilen kadar kısmı benim hesaplarımda yer almamakta, büyük kısmı eşimin hesabında. Bana hediye olarak göndermesi vize başvurusu sırasında kabul edilmiyormuş. Bunun üstesinden nasıl geliriz? Kurum avukatı olduğum için fatura da kesemiyorum. En önemli konu bu aslında.
4. Ortalama ne kadar sürede cevap aldınız?
5. Aklıma gelmeyen enfes önerileriniz :)

teşekkürler.
hazalerdil
 
Posts: 0
Joined: Tue Feb 19, 2019 11:17 am

New postby Ork » Tue Feb 19, 2019 11:57 am

rk011987 wrote:
Ork wrote:Merhaba. Basvurumuzu 13 aralikta yaptik. Yaparken finansal bilgilerde bir evimizi satiliga cikardigimizi belirtip satis ilaninin ekran goruntusunu koymustuk. Bu haftaici evi satabildik. Bu yuzden ek belge gondererek satisin gerceklestigini, banka hesabimin yeni hareketlerini gondererek haber vermek istiyoruz. Ancak bunu hangi yolla yapacagimiz konusunda kararsiz kaldik. Inquiry by email ekranindaki formda ek dosya gonderme ozelligi yok. Acaba ek dosya gondermek istiyoruz diyerek bu formu mu doldurmaliyiz yoksa tekrar tls izmir ofisinden randevu alip ilk basvurudaki gibi ofisten mi dosyalari gondermeliyiz? Bilgi vereceklere simdiden tesekkurler.


Sayin Ork,

Size burda bu konuda kimse yardimci olamaz ancak basvuru yaptiginiz TLS bransini arayin yada gidin ordaki memur size gereken cevabi verecektir.
Yada vize cevabini bekleyin olumsuz sonuclandigi takdirde evinizi sattiginizi itiraz yanitiniza ekleyebilirsiniz. Diye dusunuyorum


Cevabınız için teşekkür ederim. Siz bu mesajınızı yazdığınızda biz mail yoluyla ilerlemeye karar vermiştik. Biraz önce visa merkezinden cevap geldi. Özetle, başvurunuza zaten bir karar verilmiş durumda, yakın zamanda TLS ofisi sizinle irtibat kuracaktır deniyor. Sonuç bildiremiyor ve sonuçlar üzerinde email ve telefon ile tartışmıyoruz da demişler. Yani sonuç olumlu da olumsuz da olsa, geç kaldığımız için bu durumun bir etkisi olmadı/olmayacak. Yine de zaman ayırıp cevap verdiğiniz için teşekkür ederim.
Ork
 
Posts: 0
Joined: Fri Jan 25, 2019 6:38 am

New postby inx » Tue Feb 19, 2019 9:50 pm

Merhaba

1)
Aslında danışman ile başvurma durumu tamamen sizin durumunuza bağlı. Eğer iş tecrübesi ya da finansal sorunlar varsa ya da başvuracağınız alan çok spesifik bir alansa iyi bir danışmanla başvurmakta fayda var. Ancak siz derseniz ki ben BP yazabilirim, iş tecrübemi de referans mektuplarımla kanıtlarım, finansal açıdan da mali tablolarda kendimi iyi anlatırım o zaman kesinlikle kendiniz başvurun derim.

Kendimden örnek vereyim, ben tüm aşamaları kendim hazırladım, hiç bir profesyonel yardım almadım ve tamamen forumlardan yararlandım, başvurumu da öyle yaptım. Potansiyel mektup da koymadım ama vizeyi aldım.

3)
Eşiniz hesabındaki tüm parayı size gönderebilir, bunda kim olmuyor dedi ise yanlış yönlendirmiş. Gönderdiği parayı size hibe ettiğine ve bu paranın tamamen sizin kontrolünüzde olup geri istemeyeceğine dair bir mektup koymanız yetecektir. Benim de eşim aylık olarak maaşının büyük kısmını hesabıma göndermişti, bu şekilde bir mektup ile işi çözdük.

Bu arada “talep edilen kadar kısmı” demişsiniz, sermaye talebi yok bu başvuruda. Yani siz kendinizi iyi anlatırsanız 2 kişi £5K’ya bile vize alabilirsiniz. Tabi dükkan açıp bir çok alet almak zorunda olacak bir iş kolunda değilseniz.

Fatura kesme zorunluluğunuz yok, eğer SGK kaydınız varsa o kaydı kanıt göstereceksiniz. Son 6 aylık maaş bordronuzu da eklemeniz gerekir.

4)
Türkiye’den başvuracaksanız değişkenlik gösteriyor. Mesela 1 ocaktan önce açıklanan başvurular 54-58 günde sonuçlanırken 1 Ocaktan sonra gelen cevaplarda bir uzama oldu. Bu da ocak ayı içinde 60-65 gün, şubatta ise 65-72 gün civarında oldu. Benim başvurum 66. gün desicion made oldu. Genelleme yapacak olursak 65-70 günü baz alabilirsiniz. Tabi bunlar takvim günü.

5)
Enfes mi bilemem ancak birkaç öneri yazayım, sizin aklınıza soru geldikçe bildiğimiz ölçüde yanıtlarız yine :)

Kendinizi çok kasmadan hazırlanın, eğer BP yazamam bilmiyorum derseniz sadece BP yazan ve memnuniyet oranı çok yüksek bir kişi bulun ve sadece onu yazdırın, geri kalanlar zaten sizin toplayacağınız şeyler olacak. Forumlardan bunlarla ilgili çok destek alırsınız, zaten bu konudaki eski mesajları kurcalayınca bir çok bilgiye ulaşacaksınız.

Diğer tavsiyem de başvuruda bulunurken UK’e giriş tarihinizi şu şekilde belirleyin; başvurunuzdan itibaren haftaları sayın ve 16. Hafta hangi güne denk geliyorsa onu yazın. Genelde bu şekilde tutuyor, en azından benim öyle oldu ;) Böylece cevap gelir gelmez gitmek zorunda kalmazsınız. Mesela benim 1 Nisanda başlıyor, o arada tüm işlerimi halledeceğini ve böylece 12 aylık süremden yememiş olacağım.

hazalerdil wrote:Herkese merhaba,
İngiltere Universitesi hukuk bölümü mezunuyum ancak Türkiye'de baroya kayıtlı olarak 6 yıldır faaliyet gösteriyorum. Eşim ile birlikte ankara anlaşmasına başvuracağız, deneyimleriniz benim için çok önemli bir kaç sorum olacak:
1. danışmanla çalışmadan başvuru riskli mi?
2. danışman şart derseniz danışman önerilerinizi rica ederim.
3. Finansal gösterme zorunluluğu konusunda: finansmanımızın talep edilen kadar kısmı benim hesaplarımda yer almamakta, büyük kısmı eşimin hesabında. Bana hediye olarak göndermesi vize başvurusu sırasında kabul edilmiyormuş. Bunun üstesinden nasıl geliriz? Kurum avukatı olduğum için fatura da kesemiyorum. En önemli konu bu aslında.
4. Ortalama ne kadar sürede cevap aldınız?
5. Aklıma gelmeyen enfes önerileriniz :)

teşekkürler.
Last edited by inx on Wed Feb 20, 2019 11:57 am, edited 1 time in total.
inx
 
Posts: 0
Joined: Fri Sep 22, 2017 9:45 am

New postby hazalerdil » Wed Feb 20, 2019 7:37 am

inx wrote:Merhaba

1)
Aslında danışman ile başvurma durumu tamamen sizin durumunuza bağlı. Eğer iş tecrübesi ya da finansal sorunlar varsa ya da başvuracağınız alan çok spesifik bir alansa iyi bir danışmanla başvurmakta fayda var. Ancak siz derseniz ki ben BP yazabilirim, iş tecrübemi de referans mektuplarımla kanıtlarım, finansal açıdan da mali tablolarda kendimi iyi anlatırım o zaman kesinlikle kendiniz başvurun derim.

Kendimden örnek vereyim, ben tüm aşamaları kendim hazırladım, hiç bir profesyonel yardım almadım ve tamamen forumlardan yararlandım, başvurumu da öyle yaptım. Potansiyel mektup da koymadım ama vizeyi aldım.

3)
Eşiniz hesabındaki tüm parayı size gönderebilir, bunda kim olmuyor dedi ise yanlış yönlendirmiş. Gönderdiği parayı size hibe ettiğine ve bu paranın tamamen sizin kontrolünüzde olup geri istemeyeceğine dair bir mektup koymanız yetecektir. Benim de eşim aylık olarak maaşının büyük kısmını hesabıma göndermişti, bu şekilde bir mektup ile işi çözdük.

Bu arada “talep edilen kadar kısmı” demişsiniz, sermaye talebi yok bu başvuruda. Yani siz kendinizi iyi anlatırsanız 2 kişi £5K’ya bile vize alabilirsiniz. Tabi dükkan açıp bir çok alet almak zorunda olacak bir iş kolunda değilseniz.

Fatura kesme zorunluluğunuz yok, eğer SGK kaydınız varsa o kaydı kanıt göstereceksiniz. Son 6 aylık maaş bordronuzu da eklemeniz gerekir.

4)
Türkiye’den başvuracaksanız değişkenlik gösteriyor. Mesela 1 ocaktan önce açıklanan başvurular 54-58 günde sonuçlanırken 1 Ocaktan sonra gelen cevaplarda bir uzama oldu. Bu da ocak ayı içinde 60-65 gün, şubatta ise 65-72 gün civarında oldu. Benim başvurum 66. gün desicion made oldu. Genelleme yapacak olursak 65-70 günü baz alabilirsiniz. Tabi bunlar takvim günü.

5)
Enfes mi bilemem ancak birkaç öneri yazayım, sizin aklınıza soru geldikçe bildiğimiz ölçüde yanıtlarız yine :)

Kendinizi çok kasmadan hazırlanın, eğer BP yazamam bilmiyorum derseniz sadece BP yazan ve memnuniyet oranı çok yüksek bir kişi bulun ve sadece onu yazdırın, geri kalanlar zaten sizin toplayacağınız şeyler olacak. Forumlardan bunlarla ilgili çok destek alırsınız, zaten bu konudaki eski mesajları kurcalayınca bir çok bilgiye ulaşacaksınız.

Diğer tavsiyem de başvuruda bulunurken UK’e giriş tarihinizi şu şekilde belirleyin; başvurunuzdan itibaren haftaları sayın ve 13. Hafta hangi güne denk geliyorsa onu yazın. Genelde bu şekilde tutuyor, en azından benim öyle oldu ;) Böylece cevap gelir gelmez gitmek zorunda kalmazsınız. Mesela benim 1 Nisanda başlıyor, o arada tüm işlerimi halledeceğini ve böylece 12 aylık süremden yememiş olacağım.

hazalerdil wrote:Herkese merhaba,
İngiltere Universitesi hukuk bölümü mezunuyum ancak Türkiye'de baroya kayıtlı olarak 6 yıldır faaliyet gösteriyorum. Eşim ile birlikte ankara anlaşmasına başvuracağız, deneyimleriniz benim için çok önemli bir kaç sorum olacak:
1. danışmanla çalışmadan başvuru riskli mi?
2. danışman şart derseniz danışman önerilerinizi rica ederim.
3. Finansal gösterme zorunluluğu konusunda: finansmanımızın talep edilen kadar kısmı benim hesaplarımda yer almamakta, büyük kısmı eşimin hesabında. Bana hediye olarak göndermesi vize başvurusu sırasında kabul edilmiyormuş. Bunun üstesinden nasıl geliriz? Kurum avukatı olduğum için fatura da kesemiyorum. En önemli konu bu aslında.
4. Ortalama ne kadar sürede cevap aldınız?
5. Aklıma gelmeyen enfes önerileriniz :)

teşekkürler.


Öncelikle cevaplarınız için çok teşekkür ederim! Avukatım orada da hukuk bürosu açacağım, kendimi bildim bileli avukatım bu yüzden aslında meslek ve yapılacak iş adına bir sorun olacağını sanmam, referanslarıma da güveniyorum beni kaygılandıran BP ve müşteri mektupları idi aslında. BP için bir arkadaşımın başvurumu doğru bir gözle değerlendirebileceğini düşünüyorum, müşteri mektubu da buluruz elbet bu sebeple ikna oldum ki danışmana gerek yok. Oraya vereceğimiz parayı İngiltere'de muhakkak harcamamız gerekecek bir yer olacaktır.

Son olarak köpeği ile birlikte giden arkadaşlar olduysa onların deneyimini de rica edeceğim anladığım kadarıyla önümüzde Bambam için de çok zorlu bir süreç var, hatta karantina var!

Çok teşekkürler.
hazalerdil
 
Posts: 0
Joined: Tue Feb 19, 2019 11:17 am

New postby inx » Wed Feb 20, 2019 12:20 pm

@hazalerdil

Elinizde kendi alanınızdan vize almış bir BP örneği varsa büyük artı olacaktır. Potansiyel mektuplara çok takılmayın, iyi hazırlanılmış bir başvuruya hiçbir memur "potansiyel mektubunuz yok" diye ret vermez. Potansiyel koyarsınız, ama karşı taraf sağdan soldan bulduğunuz biridir ve arandığında sizi hatırlamazsa daha da riskli.

Ben başvurmadan önce çok ikilemde kaldım. Şirketim vardı ve matrahsızdı. Bir çok başvuruda "daha kendi ülkende işini yapamamışsın" diye bir çok kişiyi reddetmişler. Ama yanına mevcut SSK'lı çalıştığım işe ait son 6 aylık bordromu da koyduğum için hem iyi bir geliri olan hem de startup tecrübesi olan biri olarak değerlendirildim.

Danışmanla çalışıp çalışmamak tamamen sizin kararınız, artı yönleri de var eksi yönleri de. Ben alanım (Yazılım Mühendisiyim) ve tecrübem itibari ile tercih etmedim. Danışmanlara vereceğim parayı emin olun harcamak zorunda kalacağım o kadar yer olacak ki (ev depozitosu, uçak bileti, polis kaydı, geçici ehliyet, eve alınacak tabak çanak elektronik, TR'den gönderilecek kargo vs...)

Köpeğinizle ilgili bir İngiltere'ye giden bir kedi hikayesi linki paylaşayım, sizin çözümünüz de burada anlatılanlar gibi olacaktır. Bu linkteki tavsiyeler işinize yarar:

http://hakanlamper.blogspot.com/2018/05 ... ulugu.html


* Bu arada bir düzeltme yapayım, üstteki mesajımda düzelttim ancak alıntı yaptığınız için sizde farklı kalacaktır. "başvurunuzdan itibaren haftaları sayın ve 13. Hafta hangi güne denk geliyorsa onu yazın" kısmını "15 ya da 16. haftayı yazın olarak güncelledim"
inx
 
Posts: 0
Joined: Fri Sep 22, 2017 9:45 am

New postby hazalerdil » Wed Feb 20, 2019 1:19 pm

@inx

Çok teşekkür ederim blog yazısına da muhakkak bakacağım.

Dependent basvurusu için evrak sunan ekstra evrak sunan, dependent başburusu için bilgisi olan var mı acaba?

Başvuruyu Brexit endişesi ile 10 Mart'a kadar yapmayı hedeflediğimiz için hiçbir şeyi göz ardı etme lüksümüz olmadığı için aklıma geldikçe yazıyorum :)
hazalerdil
 
Posts: 0
Joined: Tue Feb 19, 2019 11:17 am

New postby ankant » Wed Feb 20, 2019 1:25 pm

Merhaba

3 ortak başvuruyu kabul etmeyeceklerdir. En fazla ik ortak olabilir. Her bir ortağın %50 hissesi olması gerekiyor. Ortaklı başvurularda tek bir iş planı hazırlanıyor. Ama vize merkezine iki ortakta aynı anda dosyayı sunuyor.
Biz iki ortak olarak başvuru yaptık. Henüz cevap gelmedi. Ama danışmanlık aldığımız firma bu konuda bu şekilde bilgi vermişti. Bize hazırlanan finansallara baktım. Orada maaş yazılmamış. Ama her ortak için survival budget oluşturmuşlar

esraaras11 wrote:Merhabalar...
Aşağıdaki sorularınızın cevabını öğrenebildiniz mi? Üç ortak olmak mümkün müdür?


1- Ortaklı başvurularda her ortak ayrı mı başvuru yapmak zorunda yoksa beraber,tek bir başvuru oluyor mu? Eğer ayrı ayrı başvurmak gerekirse her ortak kendi için ayrı business plan mı yazmak zorunda?

2- İki ortağa da maaş yazmak gerekli mi? Yoksa sadece Director için mi zorunlu maaş göstermek? Ve maaş göstermek gerekirse bunu business plan'ın financial plan kısmına gider olarak eklemek gerekiyor mu?

Eğer daha önce ortak olarak başvurmuş veya bu sorularım hakkında bilgisi olan birileri varsa yardımınızı bekliyoruz.

Şimdiden teşekkür ederiz.



Merhabalar,

Ortak olarak başvurup vize alabildiniz mi ?
Biz de ortak olarak müracat etmek istiyoruz.
Halen hazırda burada(Türkiye 'de) bir şirketimiz var.
Ekstra dikkat etmemiz gereken konular neler ?
bilgilendirebilirseniz çok makbule geçer.

Teşekkürler.[/quote][/quote]
ankant
 
Posts: 0
Joined: Wed Feb 20, 2019 1:19 pm

New postby ankant » Wed Feb 20, 2019 1:36 pm

Bütün başvurular İngiltere'de aynı merkezde değerlendiriliyor. Değerlendirme kriterlerinde hiçbir fark yok. Eskiden Türkiye'den başvurulara elçilik bakıyordu. Artık tüm başvurular Londra'ya gidiyor.

ytsejam wrote:Belki çok sorulan bir soru soracağım ama görüştüğüm danışman Türkiyeden başvurma ile Londra'dan başvurulursa başarı oranları istatiksel olarak çok farklı dedi. Gerçekten bu bilgiye ulaşabilen var mı ?
ankant
 
Posts: 0
Joined: Wed Feb 20, 2019 1:19 pm

New postby ankant » Wed Feb 20, 2019 2:01 pm

Bir avukat arkadaşım londra'da hukuk bürosu açacağım diye başvurdu ve red aldı. Kendisi başvuru yapmıştı. Red sebebinde orada avukatlık yapması için gerekli denkliklere sahip olmadığı belirtiliyordu. İş planınızın çok dikkatli hazırlanması gerek diye düşünüyorum. Kullanılacak ifadeler, vereceğiniz hizmetlerin vb detayların çok özenle seçilmesi ve plana aktarılması gerekir.
Eşinizden hediye alabilirsiniz diye biliyorum. Biz başvurumuzu sunalı 6 hafta oldu. Bekliyoruz. Buradaki arkadaşlardan okuduğum 8 hafta gibi bir sürede dönüş yapıldığı


hazalerdil wrote:Herkese merhaba,
İngiltere Universitesi hukuk bölümü mezunuyum ancak Türkiye'de baroya kayıtlı olarak 6 yıldır faaliyet gösteriyorum. Eşim ile birlikte ankara anlaşmasına başvuracağız, deneyimleriniz benim için çok önemli bir kaç sorum olacak:
1. danışmanla çalışmadan başvuru riskli mi?
2. danışman şart derseniz danışman önerilerinizi rica ederim.
3. Finansal gösterme zorunluluğu konusunda: finansmanımızın talep edilen kadar kısmı benim hesaplarımda yer almamakta, büyük kısmı eşimin hesabında. Bana hediye olarak göndermesi vize başvurusu sırasında kabul edilmiyormuş. Bunun üstesinden nasıl geliriz? Kurum avukatı olduğum için fatura da kesemiyorum. En önemli konu bu aslında.
4. Ortalama ne kadar sürede cevap aldınız?
5. Aklıma gelmeyen enfes önerileriniz :)

teşekkürler.
ankant
 
Posts: 0
Joined: Wed Feb 20, 2019 1:19 pm

New postby elif » Thu Feb 21, 2019 9:59 am

Merhabalar,

Şimdiye kadarki tüm paylaşımlar ve yorumlarınız için çok teşekkürler. Başvuru sürecimde oldukça faydalı oldu.
Aşağıdaki karmaşayı deneyimlerinizle aydınlatabilirseniz çok sevinirim.

19 Ocak Salı günü ilk başvurumdan red aldım. Gerekçesi özet olarak şu şekilde:
You have provided a written statement from your mother you has gifted you XXX, additionally your mother has stated her employment status and monthly income. However, you have not provided supporting documents (bank statements or transfer receipts) to show the source of her funds, therefore the funds can't be accepted as available to you.
.... In this circumstance, you have failed to show your lender is financially able to loan you the money in the long term and that this money will not be recalled.

Annemin parası kasada durduğu için bana nakit olarak vermiş, ben de hesabıma öyle yatırmıştım. Kendisinin çok eski dökümlerini koymak da anlamlı gelmemişti. Ve bu para bir aydır benim hesabımda duruyordu.

Sorularım şöyle:
1. Araba ruhsatımı koyup, gerekirse onu da satabilirim demiştim. İkinci başvuruda araba satış işlemi gösterip, yeni bir hesapta yeni bir para kaynağı göstermem anlamlı olur mu? Veya bu annemden gelen parayı mutlaka açıklamam beklenir mi?
2. Görüştüğüm bir danışman bu defa daha sıkı araştırma yapılır, mutlaka bizimle çalışın dedi :) Başka red sebeplerim olsa burada yazılmama ihtimali var mı? Veya gerçekten bunu bahane edip business case'ime bakmamış bile olabilirler mi? (Londra'da Master'ım, güçlü potansiyel müşteri mektuplarım vs vardı.) Bu maddi kısmı açıklayıp aynı başvuruyu vermeli miyim?
3. İkinci başvuruda savunma yazmak gibi bir süreç var mı? Detaylardan emin olamıyorum. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

Çok teşekkürler
elif
 
Posts: 0
Joined: Wed Jan 30, 2019 9:59 am

New postby estocal » Thu Feb 21, 2019 10:19 am

Merhabalar tekrardan,

Dependant icin de 20 Subat itibariyle donus geldi, 21 Subat'ta da pasaportu almis olduk. Asil basvuru ile dependant'in arasinda neredeyse 1 aylik bir surec olmus oldu.

Basvurup donus bekleyen, basvurmayi planlayan herkese bol sans!


estocal wrote:Selamlar herkese,

Ben de kendi surecimiz hakkinda bilgi vermek istiyorum.

14 Kasim'da Istanbul'dan basvurduk. 15 Ocak'ta -keep my password hizmetini kullandigimiz icin- ana basvuru sahibine, pasaportu geri getirmesi gerektigini belirten e-mail geldi. 17 Ocak'ta hem ana basvuru sahibinin hem de dependant'in pasaportlarini teslim ettik. 24 Ocak'ta ana basvuru sahibinin pasaportu teslim edildi. Sonuc olumlu. Dependant icin ise henuz bir donus olmadi. Beklemeye devam ediyoruz. Surec ile ilgili gelisme oldugunda tekrardan bilgi verecegim.
estocal
 
Posts: 0
Joined: Thu Feb 07, 2019 6:56 am

New postby eccukk » Thu Feb 21, 2019 10:54 am

merhaba, ben de başvuru formu kısmındaki turistik vizeye benzer olan bölümler konusunda zorlandım.. özellikle henüz ev tutulmadığı için adres ve "What is the cost to you personally of your trip in GBP" kısmında kafam karıştı.. bu konuda örnek alabileceğimiz bir döküman ya da web sayfası gönderebilecek olan varsa çok makbule geçer..

teşekkürler

istanbullondra wrote:Arkadaşlar tekrar merhaba,

Başvuru formunu dolduruyoruz. Malum, formda bazı kısımlar turist vizesini de kapsadığından kafa karışıtırıyor.

Soruların bir kısmının cevabı forumda var ancak yine de emin olamadığımız sorular için yardımcı olursanız çok seviniriz.

Zaman ayırdığınız için çok teşekkürler.

1. Date of planned arrival in the UK :
1 May

2. How long do you intend to stay in the UK?
1 Year or As long as permitted

3. What is the main address and contact details of where you will be staying whilst in the UK?
N/A for now
ya da
Will be decided after visa approval,
ya da
Please find attached documents diyip ekte yaşamayı planladığımız lokasyondaki ev örneklerini mi koyalım?

4. Employment
Name of Company/Organisation/Employer
Başvuran kız arkadaşım, ben dependantım.
O freelance olduğu için, yine self-employed dedik.

5. Income and Expenditure
What is the cost to you personally of your trip in GBP(£)?
Sadece Uçak biletlerini mi yazmalıyız? Dependantın uçak biletini de dahil etmeli miyiz?

The total amount of money you have for this trip?
Sadece sermaye mi yoksa, sermaye+sahip oldugumuz tum para mı gösterilmel?

The cost of your accommodation
Aylık Tahmini ev kirası mı yazmalı?

The cost of your living expenses
Aylık Tahmini bir rakam? (Bu rakama dependantın masrafı da eklenmeli mi?)

The cost of the aeroplane, boat or train tickets
Sadece Uçak biletlerini mi yazmalıyız? Dependantın uçak biletini de dahil etmeli miyiz?

Dependat kısmında yer alan sponsor için yöneltilmiş soruda:
How much will they be paying towards your trip (in GBP £)?
Tamamını mı demeliyiz?

6. Business You Are Seeking
The house or building name or number
İş adresi henüz belli olmadığından yine N/A for now N/A for now
ya da
Will be decided after visa approval,

7. Will your domestic accommodation be separate from your business premises
Cost of Rent per month GBP(£)?
Home office olacak dolayısıyla 'No' dedik yine de tahmini bir ev kira bedeli yazmalı mıyız?

8. Your investment, project, share and profit
What is the cost of your investment?
Sadece sermaye mi yoksa iş kurma masrafları (ilk ay kurma ile ilgili giderlerin tutarı) mı yazılmalı?

What will be the percentage share of any profits?
LTD şirket kuracağız, Kurucu 100% hisseli bu durumda bu da 100% mü?

9. What other expenditure you will have per month
Money given to family/FriendsGBP(£)
Dependatın giderleri olacak bunu yazmalı mıyız,
Yoksa aşağıda yer alan kısımda mı dependent giderlerine yer vermeliyiz?
Other living costs GBP(£)

10. UK Sponsor
Please enter sponsor job details
Kuralacak şirketi ve planlanan kurulma tarihini mi yazmalıyız?
Ör. X şirketi, 10 May 2019
eccukk
 
Posts: 0
Joined: Wed Jan 16, 2019 10:43 am

New postby eccukk » Thu Feb 21, 2019 11:00 am

merhaba, iş planımızı tamamlamak üzereyiz haftaya başvuruyu yaparak randevu almayı düşünüyoruz.
şirket benim adıma kurulacak ve eşim de dependant olacak.

sermaye olarak düğünümüzde hediye edilen parayı gösteriyoruz, ancak bu parayı dolar olarak eşimin hesabında tutuyorduk geçen haftaya kadar. bu hafta itibari ile benim hesabıma geçirdik. hibe edilmesi ile ilgili tüm önerileri okudum, eşim dilekçe yazacak bana hibe ettiğine dair ve onun hesap dökümlerinde de paranın giriş çıkışını göstereceğiz. düğünde hediye edilenin altın / nakit olması ve bizim bunu dolar halinde bankaya yatırdığımızı anlatan bir açıklama yazmamız yeterli olur mu? bunlar dışında sizce gösterilmesi gereken ek bir kanıt var mı, bu şekilde başvurusunu yapanlar oldu mu?

çok teşekkürler
eccukk
 
Posts: 0
Joined: Wed Jan 16, 2019 10:43 am

New postby aykutx » Thu Feb 21, 2019 1:24 pm

elif wrote:Merhabalar,

Şimdiye kadarki tüm paylaşımlar ve yorumlarınız için çok teşekkürler. Başvuru sürecimde oldukça faydalı oldu.
Aşağıdaki karmaşayı deneyimlerinizle aydınlatabilirseniz çok sevinirim.

19 Ocak Salı günü ilk başvurumdan red aldım. Gerekçesi özet olarak şu şekilde:
You have provided a written statement from your mother you has gifted you XXX, additionally your mother has stated her employment status and monthly income. However, you have not provided supporting documents (bank statements or transfer receipts) to show the source of her funds, therefore the funds can't be accepted as available to you.
.... In this circumstance, you have failed to show your lender is financially able to loan you the money in the long term and that this money will not be recalled.

Annemin parası kasada durduğu için bana nakit olarak vermiş, ben de hesabıma öyle yatırmıştım. Kendisinin çok eski dökümlerini koymak da anlamlı gelmemişti. Ve bu para bir aydır benim hesabımda duruyordu.

Sorularım şöyle:
1. Araba ruhsatımı koyup, gerekirse onu da satabilirim demiştim. İkinci başvuruda araba satış işlemi gösterip, yeni bir hesapta yeni bir para kaynağı göstermem anlamlı olur mu? Veya bu annemden gelen parayı mutlaka açıklamam beklenir mi?
2. Görüştüğüm bir danışman bu defa daha sıkı araştırma yapılır, mutlaka bizimle çalışın dedi :) Başka red sebeplerim olsa burada yazılmama ihtimali var mı? Veya gerçekten bunu bahane edip business case'ime bakmamış bile olabilirler mi? (Londra'da Master'ım, güçlü potansiyel müşteri mektuplarım vs vardı.) Bu maddi kısmı açıklayıp aynı başvuruyu vermeli miyim?
3. İkinci başvuruda savunma yazmak gibi bir süreç var mı? Detaylardan emin olamıyorum. Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

Çok teşekkürler


Elif Hanım Merhaba,
Red durumunuza bizde üzüldük. Bizimde benzer bir durumumuz var. Toplam birikimimizin yanına üçte biri kadar annemden gelen bir hediyeyi ekledik. Bu bizim hesap hareketlerimizde gözüküyor tabi. Ama annemin gelirleri ile ilgili bizde bir doküman eklemedik açıkcası. Sizin durumunuzdan sonra bizimde içimize kurt düşmedi değil. Bu konuda hata yapmış olabiliriz. Anlamak adına soruyorum tüm yatırım paranızı annenizden mi almıştınız? Bide ne kadar sürede red edildiğini öğrendiniz. Son bir soru olarak hangi branşta başvuru yapmıştınız. Ne üzerine BP hazırlamıştınız. Vereceğiniz bilgiler için şimdiden teşekkürler.
aykutx
 
Posts: 0
Joined: Tue Feb 12, 2019 8:02 am

PreviousNext

Return to Sınır tanımayan çalışanlar örgütü



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 30 guests

cron