Board index Çalış çalış nereye kadar? Sınır tanımayan çalışanlar örgütü

Adim Adim Tier 1 (General)

Ankara Anlaşması, Tier 2, ILR vs vs

New postby denise » Fri Aug 08, 2008 12:13 pm

@celebi
Marmara da bazi bolumlerde ingilizce egitim olmasina ragmen tum universitede olan bir uygulama degil. Datbase de olmama sebebi bu olabilir. Belki Marmara mezunlari da ilerde ingilizce sinavindan muaf olurlar ama bunun icin de adamlarin elinde veri olmasi lazim.simdilik IELTS, toefl v.s. gbi bir belge gondermek gerekli diye biliyorum. Ben de marmara mezunuyum basvururken IELTs sonuc belgemi de gondermistim.Bu arada Naric ten diplomama denklik aldim (lisans diplomasi denkligi) yaklasik iki hafta surdu elime ulasmasi (Ingiltere'ye geldikten sonra basvurdum).
denise

New postby olamalam » Fri Aug 08, 2008 1:19 pm

@hcho
kitapçıkta şöyle bir bilgi var:
The applicant can establish that they have been absent from the workplace at some point during the last 12 months (or during the 12 months preceding the start of full time studies), due to a period of maternity or adoption related leave.

Cover Letter'imda hamile kalmadım:P ama askere gittim falan demeyi düşünüyorum:)

Yok mudur hakan008, eycu veya opethema'yı tanıyan? Ya da yok mudur bu arkadaşlara özel mesaj yollamanın bir yolu? :)
olamalam

Londra yollari tastan...
olamalam
ROBERT PLANT

New postby eycu » Fri Aug 08, 2008 2:46 pm

@olamalam

Merhaba,

Ben askerlik vs. basvursam mı ne yapsam derken Tier1 çıkageldi :(

Mart'ta çalışmaya başladım askerlik sonrası. Full-time study olarak gösterebilirmiyim bu süreyi diye yazmıştım forumda ama pek olumlu bir cevap alamadım. Ayrıca wpcustomers@ind.homeoffice.gsi.gov.uk adresine de yazdım. Elle tutulur bir cevap alamadım. (Yazışmam aşağıdaki gibi)

Benim Mail'im
I am writing this mail from Turkey. I have a question about the early earnings calculation.

Every Turkish male is obliged to fulfil the compulsory Military Training in Turkey. For this reason, on the 05th of April 2007 I had to leave my job to do my Military Training. On the 12th of April 2007 I joined the army. I was on duty between the 12th of April 2007 and the 30th of September 2007 (approximately 6 months). During this full-time training we stayed in our garrison. Also I was merited and certified as a Sergeant (non-commissioned officer) by a diploma.

After I finished my military training and returned back home, I took a long trip abroad. On the 05th of March 2008 (7 months after I finished my military training) I began to work at another company.

I have finished the military training within the previous 12 months. Therefore is it possible to claim points for earnings from the period before I began my full time military training? I mean the period of 12 months within the 15 months right before my Military Training Period.

I can provide evidences for the Military Training Period and also for my earnings, 15 months prior to my Military Training Period.

Basically my question is: Can my full time military training be considered as a full time study? Please keep in mind that this military training period is compulsory and not voluntary. Otherwise I had been continuing my job.

Yours sincerely,

Gelen Cevap
Dear *********************

Thank you for your email.
Each application we receive is assessed on its own merits by caseworkers who consider all the supporting evidence supplied. As such the Customer Contact Centre is unable to provide any pre-assessments of individual Highly Skilled Migrant Programme (HSMP) applications and related criteria queries. The decision on whether certain documentation will be acceptable will only be made when the application is submitted.

We advise that applicants make full use of the guidance notes and other information available (e.g. websites) when addressing the questions on the application form in order to provide as much relevant information as they can. This will enable the assessment teams to make a prompt decision.

Further comprehensive details and guidance notes about the HSMP scheme and Work Permits can be found on the Work Permits website - www.bia.homeoffice.gov.uk.

I have completed some information below, which you may find useful.

Pre-study earnings
If the applicant has been unable to earn an income for the last 12–15 months, due to undertaking full-time study, then we will be able to consider their earnings for a continuous 12 month period in the 15 months immediately prior to them becoming a full-time student.

The applicant must have been in full-time study within the 12 months prior to the application date, but prior to that, the period of study must have been continuous and date back to the period of earnings. We will do this in the following circumstances:
-Current full-time students; this can be 12 months in the 15 months immediately prior to the period of study; or
-Recent students who have finished a full-time course within the previous 12 months can use the period of 12 months in the 15 months immediately prior to the period of study.

Evidence of full-time study will be required in order for Work Permits to treat an application in this manner. This should be in the form of an original signed letter on the headed paper of the institution showing:
-Applicant’s name
-Dates of study
-Number of hours studied per week

I hope this is helpful.

yours sincerely
Customer Service Advisor
Customer Contact Centre
UK Border Agency
PO Box 3468
Sheffield
S3 8WA
Telephone: 0114 207 4074
Fax: 0114 207 4000

Bende paşa paşa maaşım biriksin, gerekli şartları sağladıktan sonra başvururum diye düşündüm. Önümüzdeki ay başvurmayı düşünüyorum.
Bende ki know-how bu şekilde.

Bu arada bende Tier1'a başvuran yok mu onu merak ediyorum. Bu konuda konow-how'ı olan. Flu olan konuları aydınlatacak kimse varsa yazabilir mi? Birçok konu konuşuluyor ama Tier1'a hiç başvuran olmadı henüz sanki...

Herkese iyi haftasonları...
eycu

New postby olamalam » Fri Aug 08, 2008 9:27 pm

@eycu

Ayrintili aydinlatma icin cok tesekkur ederim.

Tier1 ( ve su 2800GBP meselesi ) Turk gencligini madara etti sanirim, herkes ekimi bekliyor:)

Benim askerligim Aralik ayinda bitiyor ve tekrar i$e girip sirf bu previous earnings meselesi icin 6-7 ay calismayi gozum almiyor. Ben gozumu karartip basvuracam valla. Bir de senin mail attigin yere ben de bidaha yazayim diyorum, belki konu hakkinda bir gelisme vardir.

iyi haftasonlari...
olamalam

Londra yollari tastan...
olamalam
ROBERT PLANT

New postby eycu » Mon Aug 11, 2008 9:15 am

Herkese merhaba,

Daha önce "hsmp ile mba mümkün mü?" başlığı altında da yazmıştım ama cevap alamadım.
http://www.alaturkalondra.com/forum/vie ... sc&start=0

Sormak için çok erken. Henüz başvurmadım bile Tier-1'a. Askerlik sonrası previous earnings biriksin diye bekliyorum. Diyelim ki (n) ay sonra ben Tier-1 aldım ve UK'a gitmeye karar verdim;

1. Bunun sonrasında part-time master programlarına kayıt yaptırabilirmiyim?
2. Hem part-time çalışıp hemde master yapma imkanı olur mu?
3. Okul ücretini öderken overseas student şeklinde mi ödemem gerekir yoksa home/eu student kapsamında mı olurum?

Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler...
eycu

New postby hcho » Mon Aug 11, 2008 9:20 am

@eycu
O baslikta sordugun sorulara, sorundan onceki mesajlarda cevap verilmisti aslinda. Yine de kisaca:

1)evet
2)evet
3)overseas student
Die Angst des Tormanns beim Elfmeter
hcho
BRUCE DICKINSON

New postby sk166 » Tue Aug 12, 2008 10:17 pm

review kismina yazdıgım yanlıs yer oldu sanırım, oradaki silinebilir.

sorunumu tekrar burada belirteyim

Merhaba arkadaslar,

bende apostil eklemeden gondermistim formul-a yi. trackitt de bakınca hakan ve bir arkadasın daha basvurularının olumsuz sonuclandıgını gordum. apostil ekletenler onaylanmıs. Benim basvurumun degerlendirilmesine tahminen 20-30 gun var. Simdi yarın gidip formul-a alsam ve apostil ekletsem ve kargo ile yollasam. ref no ve isim belirtsem. Eksik belgelerimi tamamlamak icin yolladım desem bir sonuc alabilirmiyim? Yada daha once eksik belge gondermis olan varsa nasıl bir yol izlemem gerektigini aciklayabilirlermi?

tesekkurler.
sk166

New postby keanureves » Wed Aug 13, 2008 5:48 am

Arkadaslar selam,

Bende ek bir belge göndermek istiyorum, durumumu anlattım ok dediler, ama cep telefonu ile aramak zorunda kaldığım için verdikleri adresi telefonda sanırım tam olarak anlayamadım. Daha önce başvuru sonrası evrak gönderimi yapan arkadaşlar hangi adrese gönderdiler evraklarını?
keanureves

New postby karaca » Wed Aug 13, 2008 6:35 am

@keanureves @sk166
Arkadaşlar
ek belgeleri kurye ile gönderecekseniz aşağıdaki adrese gönderin.

UK Border Agency HSMP Team
Vulcan House - Steel
6 Millsands
Sheffield
S3 8NU

Ben ilk başvurumda Formul + Apostille yollamıştım. Bu kez ise Formul-A + Çevirisi + Pasaportun kişisel bilgilerinin olduğu sayfaların noter onaylı fotokopisi + çevirisini yolladım.

Daha sonra da wpcustomers@ind.homeoffice.gsi.gov.uk adresine mail atıp belgelerimin durumunu sordum. Belgeleriniz ulaştı ve orjinal başvurunuza eklendi diye mail geldi.
karaca

New postby exper » Wed Aug 13, 2008 6:54 am

Arkadaslar moral bozmak gibi olmasın ama benim yolladığım formul-a kağıdında apostile vardı. ayrıca noterli pasaport fotokopisi de gönderdim adam hiç dikkate almamış bile yanii yapıcağınız en iyi şey boyle bir caseworkera denk gelmemek için dua etmek :/
exper

New postby karaca » Wed Aug 13, 2008 7:34 am

@exper,

abi sıkma canını kalbini ferah tut. Eğer review da da olmazsa - ki bence olmalı - Tier 1 a başvurursun. Tier 1 zaten maksimum 40 günde belli oluyo.
Moralini yüksek tut :)
karaca

New postby exper » Wed Aug 13, 2008 12:55 pm

@karaca
bişey sorcam maksimum 40 günde cevaplandığını nerden biliyosun? tier-1 de normal sıralamaya girmiyo mu ki?
exper

New postby karaca » Wed Aug 13, 2008 1:14 pm

@exper

trackitten gördüğüm kadarıyla ortalama 40 günde belli oluyor tier 1. (maksimum 40 gün kesin bir ifade olmuş pardon)
karaca

New postby exper » Wed Aug 13, 2008 2:51 pm

o PBxxxxlerden mi bahsediyosun? o reference numberları extension basvuralara verilmiyor mu ki?
exper

New postby karaca » Wed Aug 13, 2008 8:17 pm

Trackitt te hsmp extensions diye ayrı bir bölüm var. Şimdi dikkat ettimde Pb ile başlayanlar Uk den başvuranlarmış. Galiba dediğin gibi onlar extension için başvurunlar. Yanlış biliyormuşum. Bu arada eğer benim HSMP başvurum kabul edilmezse hemen Tier 1 başvurmayı düşünüyorum.
karaca

PreviousNext

Return to Sınır tanımayan çalışanlar örgütü