liliesofthevalley wrote:Merhaba,
Yakinda uzatma basvurusu yapmam gerekecek. Evraklari toparliyorum.
Bir sorum olacakti, yanitlayabilirseniz sevinirim. Sahis ve sirket finansal evraklarini islak imzali mi muhasebeciden temin etmek gerekiyor? Daha dogrusu, ornegin her bir payslip ve/veya tax return formun islak imzali olarak mi muhasebeciden temin edilmesi lazim?
Bizim muhasebeci Ingiliz, dilimde tuy bitti anlatamadim. Istedigin evraklari hazirlarim, mektubu yazarim imzalarim, ama herseyi tek tek imzalayamam dedi. Alternatif elektronik imza isteyecegim ama bunun bir standardi var midir? Kilavuzda da birsey bulamadim.
Islak imzali sunmayip, uzatmada sorun yasamayan varsa yazarsa cok mutlu olurum.
Tesekkurler
Mektuptan baska imzalamasi gereken birsey yok gibi.
Yani yasal olarak imzalamasi gerekenleri zaten imzalar, payslip gibi seyleri imzalamasina gerek yok. Arti olarak birsey istemenize gerek yok, genel mektup yazip imzalasin tabi o ayri.
Sirketin yil sonu kapanisi yaptiysa, size hazirladigi dokumanlari iletir. Self assessment formunu hazirladiysa bunlari da iletir. Bu gibi dokumanlari imzalamalarina gerek yok diye biliyorum. Yani genel olarak sirketin yil sonu kapanis dokumanlarini ya da yil sonu gelmediyse interim accounts hazirladiysa yasal olarak onun imza atip atmamasini o daha iyi bilir.
Uzatmadaki memur arti olarak imza beklemeyecek. Muhsaebeci mektupta ben muhasebecilik hizmetini verip takip ediyorum ve bir kac rakam yazip imzalamasi yeterli.