Board index Alaturka Londra Hyde Park

Ankara Antlaşması Vizesi Aldıktan Sonra...

Ayağı yere değmeyen herkes kraliçe hakkında atıp tutabilir

New postby x-treme » Sun Oct 30, 2016 9:01 pm

Merhaba geçtiğimiz ay Ankara Ant. İçin vizemizi aldık ve Aralık 20'de Londra'da olacağız. Vize süresince bu forum oldukça faydalı olmuştu, bu anlamda sonrası için de ayrı bir başlık göremediğim için tüm durumları burada toparlamak ve aklımdaki soruları da sormak istedim. Öncelikle biz Türkiye'den başvurduk. Bu anlamda Londra için yeterli tecrübemiz yok. O yüzden tecrübeli olan arkadaşlar bizi yönlendirirse harika olur.

1. Registration
İngiltere'ye giriş yaptıktan 1 hafta içerisinde polise kayıt olunması gerekiyor. Bunun için sanırım kişi başına 34 £ veriyoruz ve geçerli adresimizi kayıt ettiriyoruz. Detaylar şuracıkta http://content.met.police.uk/Article/Ho ... 0028544770
2. Kalacak Yer
Bu konu ile ilgili forumda bilgiler mevcut. Nereden ev kiralamalı sorusunun cevabı burada viewtopic.php?f=15&t=242.
3. Banka Hesabı Açmak
Ancak okuduğum kadar ev kiralamak için banka hesabı açılması gerekiyor, ancak banka hesabı için de adres göstermek lazım. Burada bir kısır döngü oluyormuş. Burada da yararlı bilgiler mevcut. viewtopic.php?f=2&t=254

Şimdi biz, ben ve eşim, 1 ay süresince airnbn den oda/ev kiralayacağız. Polis için bu adresi veririz diye düşündük. Bu süreçte de kalacağımız evi belirleriz dedik. Uygun mudur? :) Bunun dışında duruma göre Türkiye'deki eşyalarımızı getirelim dedik, burada da nakliye için detaylar mevcut. viewtopic.php?f=15&t=1004

Daha önce chalk farm'da kaldık ve bu tarafları çok sevdik. Bu nedenle evi buradan mı baksak diyoruz ya da buraya benzer önerebileceğiniz yerler var mıdır? Henüz iş olayı nerede ve nedir bilmiyoruz. Ben yazılımcıyım eşim dijital pazarlamacı.

Tek ve toplu olması adına bu başlık daha uygun olur umarım. Şimdiden herkese çok teşekkürler
Last edited by x-treme on Mon Oct 31, 2016 4:45 pm, edited 1 time in total.
x-treme
 
Posts: 14
Joined: Fri Sep 11, 2015 8:54 am

New postby jeremyvine » Mon Oct 31, 2016 8:04 am

x-treme wrote:Merhaba geçtiğimiz ay Ankara Ant. İçin vizemizi aldık ve Aralık 20'de Londra'da olacağız. Vize süresince bu forum oldukça faydalı olmuştu, bu anlamda sonrası için de ayrı bir başlık göremediğim için tüm durumları burada toparlamak ve aklımdaki soruları da sormak istedim.


Hayırlı olsun ve başarılar dilerim! Bu başlık isabet olmuş, vizeyi aldıktan sonra yapılacaklara dair bilgilerin bir yerde toplanması isabet olur.

x-treme wrote:Bunun dışında duruma göre Türkiye'deki eşyalarımızı getirelim dedik


Eşyaları birinizden biri iş bulduktan sonra getirmeniz daha efektif olmaz mı? Önünüzde en az 1 yıl var, İngiltere'yi bir süre tanırsınız ve iş bakarsınız bir süre, umarım bu süre kısa olur. İngiltere'de kültür ve aslında masraflar/fiyatlar TR'den farklı dolayısıyla bazı eşyalara aslında pek te ihtiyacımız yokmuş gibi bir düşünce oluşabilir kafanızda. Onun için 1 ayda hemen eşyaları getirmek yerine bir süre beklemek daha iyi olabilir.

3 yıllık uzatmayı almadan eşya getirip ev kurmayan onun yerine iş ve para biriktirme/business'ı sustain etme konusuna odaklananlar bile var.

Büyük commitmentlar yaptıktan sonra birşeyler ters giderse sonra o commitmentları rollback etmek zor olabilir.

Aklınızda bulunsun.
---
jeremyvine
 
Posts: 60
Joined: Mon Oct 24, 2016 5:53 am

New postby morissey » Mon Oct 31, 2016 10:54 am

x-treme wrote:1. Registration
İngiltere'ye giriş yaptıktan 1 hafta içerisinde polise kayıt olunması gerekiyor. Bunun için sanırım kişi başına 20 £ veriyoruz ve geçerli adresimizi kayıt ettiriyoruz.


Selamlar x-treme,

Geldiginiz tarihten itibaren 7 gun icerisinde polis kaydi yaptirmak gerekiyor. Polis kaydina gitmeden once postaneden BRPnizi almalisiniz tabi. Londra icin fiyat £34 olmali, baska sehirlerde degisiyor mu bilmiyorum. Detaylari su linkten bulabilirsiniz.

http://content.met.police.uk/Article/Ho ... 0028544770

x-treme wrote:Şimdi biz, ben ve eşim, 1 ay süresince airnbn den oda/ev kiralayacağız. Polis için bu adresi veririz diye düşündük. Bu süreçte de kalacağımız evi belirleriz dedik. Uygun mudur? :)


Uygundur. Biz de ayni sekilde yaptik. Sonrasinda her adress degisikliginde update icin en yakin polis karakoluna gidiyorsunuz. bu kadar :)
morissey
 
Posts: 3
Joined: Sun Oct 18, 2015 12:04 pm

New postby x-treme » Mon Oct 31, 2016 4:40 pm

Eşyaları birinizden biri iş bulduktan sonra getirmeniz daha efektif olmaz mı? Önünüzde en az 1 yıl var, İngiltere'yi bir süre tanırsınız ve iş bakarsınız bir süre, umarım bu süre kısa olur. İngiltere'de kültür ve aslında masraflar/fiyatlar TR'den farklı dolayısıyla bazı eşyalara aslında pek te ihtiyacımız yokmuş gibi bir düşünce oluşabilir kafanızda. Onun için 1 ayda hemen eşyaları getirmek yerine bir süre beklemek daha iyi olabilir.

3 yıllık uzatmayı almadan eşya getirip ev kurmayan onun yerine iş ve para biriktirme/business'ı sustain etme konusuna odaklananlar bile var.

Büyük commitmentlar yaptıktan sonra birşeyler ters giderse sonra o commitmentları rollback etmek zor olabilir.

Aklınızda bulunsun.
---


Çok haklısınız. Durum biraz karışık. Eşim kedimizi de getirmek istiyor, ona bir yer bulamadık. Aslında uzatma alana kadar bekleyelim dedik bu kez de pet friendly ev çok az bulunuyor. O nedenle ilk önce airnb de 1 ay kalıp o sırada bankadan hesap açıp kiraya çıkabiliriz diye düşündük ya da hayal ettik. Doğru yol bu mudur bilmiyorum, düşünmekten beynimiz eridi artık Nasıl yapsak diye :)
x-treme
 
Posts: 14
Joined: Fri Sep 11, 2015 8:54 am

New postby x-treme » Mon Oct 31, 2016 4:43 pm

Selamlar x-treme,

Geldiginiz tarihten itibaren 7 gun icerisinde polis kaydi yaptirmak gerekiyor. Polis kaydina gitmeden once postaneden BRPnizi almalisiniz tabi. Londra icin fiyat £34 olmali, baska sehirlerde degisiyor mu bilmiyorum. Detaylari su linkten bulabilirsiniz.

http://content.met.police.uk/Article/Ho ... 0028544770


Selamlar 20'yi 34£ olarak düzelttim. Link için de ayrıca teşekkürler :)
x-treme
 
Posts: 14
Joined: Fri Sep 11, 2015 8:54 am

New postby jeremyvine » Mon Oct 31, 2016 5:28 pm

x-treme wrote:Doğru yol bu mudur bilmiyorum, düşünmekten beynimiz eridi artık Nasıl yapsak diye :)


Bence en güzeli meseleleri biraz basitleştirmek ve basit yaşamak. Kediyi getirmek çok güzel fikir, eminim ailenin bir parçası olmuştur ama işte gel görki her iyilik-güzellik bir arada olamıyor.

Pet friendly ev bulmak zor, aslında kalacak yer başlı başına sorun eğer Türkiye'deki gibi bir ortam umulursa. Türkiye'de herkes en az 2+1 kendi yerim olsun diye uğraşır, İngiltere'de her türlü kombinasyon mevcut.

Birçok şeyi aynı anda düşünmek stresi çoğaltır, bir de buna yeni bir ortamın ve yeni bir sürü şeyin verdiği context switching varki, o da enerjiyi sömüren bişey.

Önemli bir nokta da iş bulunca evin lokasyonu değişebilir ;-) Ben olsam işe/businessa odaklanırdım herşeyden önce, zira herşeyi o belirleyecek. 1 sene sonraki vize uzatma sürecini de ki 1 sene çabuk geçer.
---
jeremyvine
 
Posts: 60
Joined: Mon Oct 24, 2016 5:53 am

New postby lucky » Thu Jan 19, 2017 12:01 pm

Bulduğum bir yazıyı paylaşıyorum. İhtiyacı olanlara umarım faydası olur.

Ankara Anlaşması ile İngiltere'ye gidenlerin yapması gereken 9 önemli şey
http://madamecurious.blogspot.co.uk/201 ... ereye.html

Ankara Anlaşması'na Türkiyeden başvurduysanız siz de büyük bir ihtimalle bizim gibi yaptıkları işe göre epey yüklü bir para alan danışmanlık şirketlerinden biriyle çalışmışsınızdır. Benim bu şirketlerden biriyle çalışırken umudum İngiltere'ye gittiğimiz zaman yapacaklarımız konusunda da bize yardımcı olacaklarıydı...

Öyle olmadı. Sadece 1 aylık giriş izni basacaklar ve gidip BRP kartlarınızı alacaksınız dediler, o kadar. Aslında benim aşağıda yapacağım listeyi yapıp basılı olarak size vermeleri hiç de zor değil. Niye yapmıyorlar anlamadım.

Ben burada bizden sonra gelecekler için yardımcı olur umuduyla el yordamıyla bulmak zorunda kaldıklarımızı sıralayayım. Evet, önce pasaporta 1 aylık giriş basıyorlar. Bu tek seferlik bir giriş oluyor. Bununla 30 gün içinde İngiltere'ye giriş yaparak size verilen mektuptaki postaneden BRP kartlarınızı almaya gidiyorsunuz.

1: BRP kartlarınızı alın

Postaneden BRP kartı almak sn derece stressiz bir iş. Pasaportu gösterip zarfı alıyorsunuz işte o kadar. Sadece açıp doğru mu değil mi kontrol edin. İşlem tamam. Bu kart bundan sonra sizin ülkeye giriş çıkış kartınız. Vize yerine pasaportunuzla beraber bunu göstereceksiniz. Ama öyle kimlik gibi her dakka yanınızda taşımayın diyorlar, kaybolursa çıkması dertmiş.

2: Police registration yapın

Eğer vizenizde (pasaporta basılan 1 aylık giriş zımbırtısı) pol. reg. yazıyorsa ki Türkseniz garanti yazıyor polise başvurup 7 gün içinde kayıt olmanız lazım. Formu online doldurup, belgelerle birlikte ORVO'ya gitmeniz lazım. Hayır cicim, Londra'daysanız lokal polis karaolundan yapamıyorsunuz kaydı. Eğer Londra dışındaysanız oluyor.

Ayrıntılar şurda: https://www.gov.uk/register-with-the-police

Herkes çok sıra beklersiniz. İğrenç davranıyorlar falan dedi ama biz gittiğimizde önümüzde sadece 1 kişi vardı ve polis memurları kedi yavrusu gibiydi. Şans mı değil mi bilmem...


3: National Insurance'a başvurun

Ha gelir gelmez bunu yapın. Alt tarafı bir telefon açıyorsunuz. NI numarası vergi ve devletten yardım almak için lazım onun için biraz kasıyorlar ama iş için lazım, iş için, iş için deyince adrese formları gönderiyorlar. Tabii bunun için otelde motelde değil güvenilir bir adreste olmanızda fayda var. Eğer kalacak eş, dost arkadaş yoksa belki de evi tutana kadar bekleyin emin olamadım.

Burdan bakın: https://www.gov.uk/apply-national-insurance-number

NI için form geliyor. Doldurup yolluyorsun. Ya müakata çağırıyorlar ya da direk numara geliyor.

4: Muhasebeci bulun

Yabancı da olur tabii ama Ankara Anlaşması bilen bir Türk bulmakta fayda var. Bizim ilk gittiğimiz bildiğiniz sahtekardı. 1500 GBP istedi senelik. Olması gereken LTD şirket için senelik 400-650 arası birşey. Muhasebeciye şirket kurdurursan 150-250 GBP arası da ona alıyorlar. Bizim ilk gittiğimiz muhasebeci ev tutmanız lazım önce ve evi registration address olarak göstermeniz lazım dedi ama aslında muhasebeciniz kendi adresini registration address olarak gösterebiliyor. Bu legal, hatta standart uygulama. En güzeli adresini registration address olarak göstermenize izin verecek ama şirketi online kurmanıza ses çıkarmayacak bir muhasebeci bulmak.

5: Şirketi hemen kurun

Şirket kurma işini dediğim gibi muhasebeci de yapabiliyor. Ama online da yapabilirsiniz. Çok kolay ve ucuz. Bunu yapmak için 3 adrese ve bir kredi kartına ihtiyacınız var. Registration address şirketin resmi adresi. Bunun için muhasebecinin adresini verin. Ev sahipleri genelde evi iş adresi olarak göstermeyi istemiyor. Ev bulmak zaten zor bi de bu eklenmesin. Service Adress şirketi kuran kişinin resmi adresi yine ev olabilir veya bunu online satın alabilirsiniz. Bir de office address var, onu da online satın alabiliyorsunuz.

Ayrıntılı bilgi şurda: https://www.gov.uk/limited-company-form ... ur-company

Aşağıda Companies House (bizdeki Ticaret Odası) ile kayıtlı online şirket kuranların listesi var. Seç beğen al... Kurarken service ve office address'i de buralardan alabilirsiniz.

https://www.gov.uk/government/publicati ... ial-agents

Eğer 1 yıl sonunda uzatmaya başvurmayı düşünüyorsanız şirketi hemen kurun çünkü sunduğunuz business plana uygun davranıp davranmadığınız çok önemliymiş.

6: Ev tutun

Kredi geçmişiniz olmadığı için ev tutmak epey zor. En iyisi 6 veya 12 aylık peşin teklif etmek. Bir de evler uçarak gidiyor. Emlakçılar da genelde her şeye he deyip son dakkada ya tam da öyle demedim filan diyor. Zoopla, Rightmove vs'deki evler bazen reklam oluyor. Ama siz yine de oturacağınız bölgede ne kadar emlakçı varsa arayıp kayıt yaptırın sonra da zorlayın. Ev bulmak için her yer mubah. Çünkü ev demek proof of address demek o da banka hesabı için şart.

7: Banka hesabı açın, tabi açabilirseniz

Kira kontratını imzalayınca bankalar genelde hesap açıyor. Santander mesela, kişisel hesabı hemen açmayı kabul etti ama şirket hesabı açmak için 6 ay İngiltere'de yaşamış olmanı istiyor. Diğer taraftan HSBC şirket hesabı açarım diyor ama kişisel hesap için Türkiye'den prrof of address istiyorlar. Adrese gelmiş bir banka, kredi kartı vs mektubu olabilir. Şirket hesabı açmak bildiğiniz 90 dakika dünyanın en sıkıcı şeyi... Çişinizi yapıp, yemek yiyip filan gidin...

8: Public Liability Insurance yaptırın

Uzatma başvurusunda istiyorlarmış. Şirket için yaptırın. Simplybusiness.com'dan en ucuzu keser sizi.

9: Avukat bulun

Uzatma başvurusu yapacaksanız avukatınızı şimdiden bulun. Size bir takım değerli bilgiler verebilir. Üst limit 1000 GBP olsun. Fazlası kazık yiyorsunuz demek.

Başka birşey gelmiyor aklıma. Sanırım bunları yaparsanız 3 haftada falan çarklar dönmeye başlar. Kolaylıklar efendim.
User avatar
lucky
 
Posts: 10
Joined: Sun Oct 02, 2016 11:39 pm

New postby jeremyvine » Thu Jan 19, 2017 1:36 pm

Ankara Anlaşması İle İngiltere’ye Geldikten Sonra Yapılacaklar Nelerdir?
================================================================
Başvuru kabulü akabinde İngiltere’ye ilk ulaştığınız andan itibaren yapılması gereken bazı işlemler bulunmaktadır. Bunlar, Ankara Anlaşması başvurusu kabul edilen herkes için geçerlidir.

İngiltere’ye girişten sonra yapılması gerekenler, en az vize başvurusu kadar önemlidir. Zira sizin artık resmi olarak İngiltere’de kalacağınızı ve çalışacağınızı teyit etmeniz gerektiğinden, İngiltere’ye ayak bastıktan sonra bir dizi işlemleri de önem arz etmektedir.

BRP (Biometric Residence Permit) Kartı Almak

İngiltere’ye gidildikten sonra ilk iş, İngiltere’nin başvurusu kabul edilen kişiler için çıkarmış olduğu ve içinde biometrik bilgilerin bulunduğu oturum kartı almak olacaktır. Bu oldukça zahmetsiz ve kısa süren bir işlemdir. Başvuru sahibin başvurusu sırasında, BRP kartının nereden alınacağına dair bölge seçimi yapmaktadır. Başvuru kabulü akabinde verilen mektupta, hangi postaneden bu kartı teslim alacağınız belirtilmektedir. Yapılması gereken tek şey, pasaportun iletilip, beraberinde geriye BRP kartının alınmasından ibarettir. 1 aylık vize süresi dolduktan sonra tüm İngiltere’ye giriş-çıkışlarda pasaporta ek olarak bu kimlik kartı ile işlem yapılacaktır. Yani BRP kartı, artık vize yerine geçecektir.

BRP kartı, İngiltere’de 6 aydan fazla kalacak kişiler için düzenlenen bir kimlik kartıdır.

Sahip olunan BRP kartının içinde yer alan bilgiler aşağıdaki gibidir:

İsim, soy isim, doğum yeri ve tarihi
Parmak izi bilgileri ve biometrik fotoğraf
Vize bilgileri ve oturum şartları
Sağlık vb. gibi kamu hizmetlerinin vize sahibi için geçerli olup olmadığı

Polis Kaydının (Police Registration) Yapılması

Pasaporttaki vize sayfasında “POL. REG.” diye bir girişin bulunması durumunda, ülkeye giriş yapıldıktan sonra polis merkezine giderek kayıt yaptırılması gerekmektedir. Bu genellikle seçime bağlı değildir zira Türk vatandaşlarının hemen hemen hepsine pol. reg. girişi yapılmaktadır. Ülkeye giriş yaptıktan sonra polis merkezine başvuru yapılmalı ve akabinde bir haftalık süre içinde işlemlerin tamamlanması gerekmektedir. Londra dışında bulunan ve çalışacak kişilerin, yerel polis karakoluna giderek kayıt yaptırması mümkündür. Ancak Londra’da bulunanların ilk başta kesin olarak Overseas Visitors Records Office (OVRO) adresine giderek kayıt yapması gerekmektedir.

Gitmeden önce online olarak bir formun çıktısını alıp doldurmanız gerekmektedir. Konuyla ilgili tüm bilgiye https://www.gov.uk/register-with-the-police internet adresinden ulaşabilirsiniz.

Genellikle bazı kulaktan dolma bilgiler maalesef insanların gereksiz stres yaşamasına sebep olmaktadır. Polis merkezindeki memurların çok sert olduğunu, insanlara kötü davrandığını belirten bilgiler dolaşmaktadır. Ancak direkt tecrübe eden çoğu kişinin hiçbir problem yaşamadan, sakin ve medeni bir şekilde kayıt yaptırdığı bilinmektedir. Bu nedenle iyi niyetli olarak gidilip, sakin bir şekilde işlemlerin yapılması en uygun davranış olacaktır.

Ulusal Sigorta (National Insurance) Başvurusu

Kısaca NIN (National Insurance Number) olarak kullanılan sigorta numarasının alınması, vergi, devletten yardım alabilme ve bunun gibi işlemler için önem arz etmektedir. Bu numara ayrıca vize uzatma (extension) uzatma işlemleri için de önemlidir, zira ödenen vergiler bu numara üzerinden takip edilmektedir.

Bazı durumlarda BRP kartının arka yüzünde NIN yazılı olarak gelmektedir. Bu durumda herhangi bir şekilde tekrar başvuru yapılmasına gerek yoktur.

İngiltere’ye ulaştıktan sonra aşağıdaki adreste belirtilen telefon numarası arandıktan sonra, iş için NIN alınacağı bilgisi üzerine, doldurulması gereken form belirtilen adrese gönderilecektir.

Burada dikkat edilmesi gereken konu; NIN başvurusu yaparken telefonda vereceğiniz adresin devamlı olarak kalacağınız adres olmasıdır. Zira otelde veya geçici olarak bir adreste kalıp, ilgili adrese teslim edilmek üzere yollanan formun, bireylere ulaşmaması gibi durumlarla karşılaşması mümkün olacaktır.

Konuyla ilgili detaylı bilgiye https://www.gov.uk/apply-national-insurance-number adresinden ulaşabilirsiniz.

Ayrıca bu numaranın nasıl alınacağına dair detaylı bilgiyi bu yazımızda da bulabilirsiniz.

Muhasebeci Anlaşması

Edinilen tecrübelere göre, İngiltere’de daha önceden Ankara Anlaşması ile gelen kişilere hizmet vermiş bir Türk muhasebeci bulmak en iyisi olacaktır. Elbette İngiliz bir muhasebeci de bulunabilir fakat en azından bu işte tecrübeli ve vize uzatma (extension) işlemleri için neler gerektiğini bilen ve buna göre tavsiye veren bir muhasebeci ile çalışılması çok daha yararlı olacaktır.

Muhasebeciler ile kişisel olarak muhatap olmadan önce, mutlaka ulaşılabilen kaynaklardan muhasebecilere ödenen ücretlerin, açılacak şirketler için ödenmesi gereken vergi ve diğer masrafların öğrenilmesi, kötü bir tecrübe yaşamamak için büyük önem arz etmektedir. Zira bir muhasebecinin bir işi £100-£200 arasında, aynı işi eksiksiz ve fazlasız olarak başka bir muhasebecinin £1000-£1500 arasında halledeceğini beyan etmesi düşündürücüdür.

Şirket Kurulması

Yukarıda belirtilen muhasebeci şirket kurabilmektedir. Ancak bunu bireylerin kendisi de online olarak yapabilmektedir.

https://www.gov.uk/register-a-company-online adresine giriş yaparak şirket kaydının online olarak yapılabilmesi mümkündür. Adres bilgileri, şirket bilgileri gibi standart bilgiler istenmektedir ve oldukça makul bir masrafı mevcuttur.

Özellikle iş planında şirketten uzun uzun bahsedildi ise, İngiltere’ye gider gitmez bir şirket kurulması ve bu şirket üzerinden işlerin yapılması, vize uzatma (extension) başvurularında oldukça önemli bir konudur. Zira şirket kurmanın daha sonraki aylara bırakılması durumunda, yaşanılan gecikmelere paralel olarak gelir gösterimleri, şirketin aktif olarak çalıştığının gösterilmesi gibi konular uzadığından dolayı, yıl sonu hazırlanan uzatma başvurusunda gereksinimlerin sağlanmaması mümkün olabilir ve uzatma başvurusunun da ret cevabı almasına sebep olabilmektedir.

Sole Trader ve Limited Şirket konuları hakkında tüm bilgiye, detaylı vergi dilimleri, şirket kurma bilgileri ve bunlarla sınırlı olmayan daha birçok bilgiye bu yazımızı okuyarak ulaşabilirsiniz.

Banka Hesabı Açılması

İngiltere’deki bankaların çok çeşitli prosedürleri bulunmaktadır. Bazı bankalar belirli durumlarda banka hesabı açarken, başka bankalar belirli bir süre İngiltere’de ikamet gereksinimini veya şirketin kurulmuş olmasını veya NIN (National Insurance Number) alınmış olmasını bir gereklilik olarak görmektedir.

Kılavuz olabilmesi amacıyla İngiltere’deki bankalarla ilgili bilgiliye ve nasıl banka hesabı açılacağına dair adımlara bu yazımızdan ulaşabilirsiniz.

Public Liability Insurance

Mali sorumluluk sigortası, İngiltere’deki adıyla Public Liability Insurance, vize uzatma (extension) işlemleri için talep edilmektedir. Bu sigorta ile çalışma koşullarında ve şirketin sınırları içinde meydana gelen kazalar, müşterilerin gördüğü zararlar gibi durumlarda yasal masrafların karşılanması mümkündür.

Ev Bulunması

İngiltere’de, özellikle Londra’da kira bulmak zorlu bir işlem olarak kabul edilmektedir. İngiltere’ye gittikten sonra genellikle kalınan yer çoğu kişi için geçici bir ikametgah olarak belirlenmektedir. Çalışılacak bölgedeki emlak ofislerine giderek kayıt yaptırılması, tekliflerin gelmesini ve daha çabuk ev bulunabilmesini sağlayacaktır. İngiltere’ye gittiğinizde ilk kalabileceğiniz yerler hakkındaki ve akılda bulundurulması gereken bilgilere bu yazımızdan ulaşabilirsiniz. Ayrıca oda kiralama ile ilgili detaylar da buradaki yazımızda mevcuttur.
================================================================

Yazı http://www.ingiltererehberi.net 'ten. Yazı linki ve yazıda geçen linkleri aşağıda veriyorum.

Ankara Anlaşması İle İngiltere’ye Geldikten Sonra Yapılacaklar Nelerdir?
http://www.ingiltererehberi.net/ankara- ... pilacaklar

İngiltere’de Banka Hesabı Nasıl Açılır?
http://www.ingiltererehberi.net/ingilte ... sil-acilir

NIN – National Insurance Number Nasıl Alınır?
http://www.ingiltererehberi.net/nin-nat ... sil-alinir

İngiltere’ye İlk Gittiğinizde Nerede Kalacaksınız?
http://www.ingiltererehberi.net/ingilte ... lacaksiniz

İngiltere’de Oda Kiralamak İçin Gerekenler
http://www.ingiltererehberi.net/ingilte ... gerekenler

İngiltere’de Şirket Türleri ve Hangi Tür Şirket Kurmalı
http://www.ingiltererehberi.net/ingilte ... et-kurmali

Umarım birilerine faydası olur.
---
jeremyvine
 
Posts: 60
Joined: Mon Oct 24, 2016 5:53 am

New postby Semra » Sat Jan 21, 2017 10:30 am

Vize sonrası ile ilgili konuşmalarımıza burdan devam edebiliriz sanırım..:))

@maverick

Çok sağolun harika oldu bu bilgiler... :))

Peki emlakçı ev gösterdiği için bir ödeme yapılması gerekiyor mu... nasıl işliyor??? 6 aylık kira ve deposit ödeyecek şekilde hazırladık kendimizi... ama paranız olması yetmez elden istemiyorlar parayı bu yüzden hesabınız olması gerekiyor gibi bi bilgi verildi bize... ama çok mantıklı gelmedi bana peşin ödeyince neden uzasın ki..?

Sonraki paylaşımlarınızı da merakla bekliyor olacağım...
User avatar
Semra
 
Posts: 25
Joined: Mon Aug 01, 2016 5:51 am
Location: Ankara

New postby maverick » Sat Jan 21, 2017 11:23 am

@semra

Evet Site Memuru'ndan ve hazırlık sürecinde olanlardan özür dileyerek;

Cash ödeyecekseniz bunu emlakçınıza ödüyorsunuz ve de o sizin yerinize bankadan mal sahibine gönderiyor. Bunun için toplam kiranın %1'i kadar banka komisyon ücreti ekliyor.

Benim çalıştığım emlakçının hizmet bedeli KDV dahil 84 pound

Bunun dışında 6 haftalık deposito isteniyor genelde.
maverick
 
Posts: 5
Joined: Sat Oct 22, 2016 7:12 am

New postby x-treme » Tue Jan 24, 2017 11:17 am

Arkadaşlar openrent'te az da olsa güzel evler var. Ev sahibinden evler ve agency fee vb yok. Bir tek 20 GBP istiyorlar referance check in için. Biz yeniyiz falan dedik hepsi anlayışlı çıktı 6 ay istemediler durumu anlıyorlar sanırım. Aklınızda olsun sitede pek göremedim bununla ilgili bilgi. https://www.openrent.co.uk/
Tüm işleriniz rast gitsin :)
x-treme
 
Posts: 14
Joined: Fri Sep 11, 2015 8:54 am

New postby denizimben » Sun Jan 29, 2017 9:14 am

Merhaba, benim bu polis kaydıyla ilgili bir sorum olacaktı. İstedikleri evraklara baktım da sondaki mektup meselesini anlamadım. Var mı bilen? Bende böyle bir evrak yok, nasıl temin edilir acaba :/
Documents you must provide
You’ll need to take:
2 recent passport size colour photographs
your passport with your entry visa vignette
your BRP, if you have one
the Home Office letter that approved your application for leave
User avatar
denizimben
 
Posts: 2
Joined: Sat Jan 28, 2017 9:50 pm

New postby maverick » Sun Jan 29, 2017 5:49 pm

@denizimben

1 fotograf yeterli (orda çektirirseniz 10 pound, burdan götürebilirsiniz varsa)
Pasaport
İnternetten doldurduğunuz OCR form
BRP Kartı
Home office letter, size verilen başvurunuzun onaylandığını bildiren yazı. (BRP kartı alırken verdikleri yazı değil)
34 pound fee (nakit veya kartla ödeyebilirsiniz)

Kolay gelsin
maverick
 
Posts: 5
Joined: Sat Oct 22, 2016 7:12 am

New postby thunder » Wed Feb 01, 2017 1:00 pm

uzun bir hazırlık döneminden sonra 10 gün gibi kısa bir sürede vizeyi aldık,
forumda emeği geçen herkese teşekkürler,

başvuruyu kendim hazırladım, danışmana verebilecek para olmadığı için bu yolu seçtim ancak tüm süreç hakkında bilgi sahibi oldum, neyle karşı karşıya olduğumu anladım.
Forumu baştan sona okumanızı öneririm, neredeyse herşeyin cevabı var.

Detay işler için kullandığım linkleri aşağıda özetledim;

TAX hesabı için excel tool:
https://paulbanks.org/projects/ukpaye/

BRP için Postane bulma linki:
http://www.postoffice.co.uk/branch-finder

Kalacak oda bulma:
https://www.airbnb.com

Otel rezervasyonu:
http://www.booking.com

Ev kiralama:
http://www.zoopla.co.uk/

Okula gidecek çocuğu olanlar için:
http://www.locrating.com/

Londra Metro haritası:
http://content.tfl.gov.uk/standard-tube-map.pdf

uçak bileti:
https://www.enuygun.com
thunder
 
Posts: 3
Joined: Mon Jan 02, 2017 6:02 pm

New postby thunder » Wed Feb 01, 2017 7:18 pm

Postoffice'den BRP almadan Police registration yapan oldu mu acaba?
aşağıdaki linkten anladığım BRP alarak yada almadan police registration yapılabiliyor

http://content.met.police.uk/Article/Ho ... 0028544770

vize ile birlikte UKVI13 başlıklı "your application for a Uk visa has been successful" yazı da aldım.
yukarıdaki linkte bu yazı varsa BRP almadan da register edilebilir diyor.

sormamdaki amaç kısıtlı zamanda eşim için police registration yapıp bir an önce TR'ye geri dönmeleri. aynı gün içinde hem post office hem pol reg yoğunluktan dolayı olmayabilir.
sabah erkenden pol registration için kapıya dikilelim diye düşündüm, BRP sonra rahat rahat alırız.
thunder
 
Posts: 3
Joined: Mon Jan 02, 2017 6:02 pm

Next

Return to Hyde Park



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests

cron