istanbullondra wrote:Merhabalar,
Finansal verilerle ilgili birkaç sorum var.
1. İş planında giderleri aşağıdaki gibi sıraladık.
Equipment ,
Stationery & Postage,
Advertising,
Telephone & Internet,
Travel Expenses,
Businss Insurance,
Public Lia. Ins.,
Membership,
Accountancy,
Software,
Director Salary
Dividends
Tax (End of the year)
Director salary ve Dividend's için oranları tam olarak nasıl belirliyorsunuz?
(Örneğin aylık £1000 maaş için £900 dividend uygun mu, oran nasıl?
2. Yıllık net profit için optimum rakam ne?
(Diyelim ki yıllık £40bin satış oldu, £20bin gider, Vergiden sonra net profit £16bin kaldı) Yeterli mi?
3. Home office çalışacağız, kirayı gider olarak göstermek için ev sahibinin onayına ihtiyaç olduğunu gödrüm forumda.
Bunu yapmayacağımızı var sayarak, kirayı giderlere eklemedim.
Ancak kira, utiliy bills vs gibi dependent ve benim için gereken kişisel yaşam masraflarını nerede sunuyorsunuz?
İş planı giderlerine eklemiyorsunuz değil mi?
Appendix'lerde mi yer veriyorsunuz? Ya da yer vermiyor musunuz?
(Örneğin, şu lokasyonda ev tutmayı planlıyoruz kirası bu vs gibi. ekran görüntülerini)
Teşekkürler.
Merhaba, Kolay gelsin, dogru noktalari adreslemissiniz gibi gorunuyor.
1. Dividend'i masraf olarak gostermiyorsunuz. Salary masrafdir ancak dividend sirketin karindan aldiginiz pay. Is planinda dividend hic gostermeseniz de olur(cash flow gostermediyseniz) . Kisisel gelir olarak dividend'den gelen geliri yazmalisiniz.
2. Salary icindeyse bence yeterli. Yillik olarak kendinizi ve varsa ailenizi gecindirecek kadar Salary+Dividend getiri elde etmeniz onemli.
3. Kira gideri ekleyin, ev kirasindan pay olmak zorunda degil, eger home office tarzi birseyse Hot Desk benzeri birsey fiyatini internetten bulup onu eklemenizi tavsiye ederim.
Kisisel ve Business Gider/gelirlerini tamamen ayrik tutun, birbirine karismasin.
Formda bireysel soruyorsa sadece bireysel belirtin.
Kolay gelsin.