by 386-DX » Wed Jun 11, 2008 3:10 pm
Biraz araştırdım bunu.
İşe başladıysanız/başlayacaksanız ya da devletten maddi yardım alacaksanız sigorta numarası için başvurmanız gerekiyor. İşe başlamak için numarayı almış olmanıza gerek yok, ancak numarayı alana kadar biraz daha fazla vergi ödüyorsunuz. Sonrasında aradaki fark geri veriliyor mu emin değilim. Her halükârda randevu günler ve hatta haftalar sonrasına verildiğinden, mülakat yerine gidip gelmesi yaklaşık yarım gün aldığından ve sonrasında da haftalarca bekleyeceğinizden şahsen işe başlamadan önce halletmenizi öneririm.
Ben dün akşamüstü aradım numarayı, şansıma hemen bugüne randevu verdiler. Randevu saatinden erken gitmeme rağmen hiç beklemedim. Bilgilerimi alıp başvuru formunu doldurdular, ben de kontrol edip imzaladım. Verdiğim belgelerin fotokopisini çekip onları da damgalayıp imzalattılar. Ardından birkaç dakika bekletip belgelerimi içeride tekrar kontrol ettiler. Son olarak da orijinal belgelerimi ve pasaportumu alıp çıktım, o kadar.
Belge olarak pasaportunuz, registration certificate (polis kaydında verdikleri), adres kanıtı (utility bill, kira sözleşmesi, otel/hostel faturası vs.) ve işe başladığınızı ya da iş aramakta olduğunuzu gösteren kanıtlar götürmeniz isteniyor. Yani çalışıyorsanız bordro, kontrat, işverenden mektup vb., iş arıyorsanız da başvurularınız, gelen mülakat talepleri, kabul ya da ret mektupları/mailleri gibi şeyler. Randevu alırken telefonda hepsini güzelce açıklıyorlar zaten.