by erkut » Thu Sep 18, 2008 1:29 pm
@baris,
bir kere bir önceki postunda "ben bundan sikayetci olan bir seni duydum, gördüm" demen hic hos degil. Bu biraz "herkes normal sen degilsin, anormal olan sensin" anlami iceriyor. easyjet'le ucan kac kisiyle irtibattasin ki, böyle bir cikarimda bulunuyorsun?, diye acmak istemedim ben de.
Bu yüzden "easyjet´te mi calisiyorsun" sorum yukaridaki "simdiye kadar gördügün tek sikayetcinin ben olmam" tespitine dair bir soruydu, hangi biletin ucuz oldugunu bilip bilmemeyle degil.
Ha bir de herseyin bir ilki vardir, o baska bir konudur.
Sen bana kibarca neyi söyledin ki? Müsteri memnuyeti ve benzerleri.
Ben zaten bu konuda yanlis yaptigimi easjyjet check-in´inde anladim. Hata elbette benim.
Parmak basmak istedigim konu ilk posttan itibaren easyjet´in bu tip "misleading ad", "misleading info" Ali-Cengiz´likleriyle sürekli fiyat arttirici, müsteriyi düdükleyici politika izledigi...
- @368-DX´in tespit ettigi gibi haksiz olup olmamam degil.
- Senin degindigin gibi müsteri memnuyeti beklemem degil.
Ha, bu tip cinliklere kanmayanlar, yanilmayanlar da var elbet. Hatta yanilanlar azinliktada olabilirler.
Easyjet´in davali durumda oldugu gani gani davalar var. Aynen bu tip uyanik ve cinlik iceren pazarlama stratejileri yüzünden oldukca fazla yargilanmisliklari, dava kaybetmislikleri ve tazminat ödemislikleri var.
Sartlari, ekstralari cok iyi okuyup okumamayi aliskanlik haline getirmemis biri icin Easyjet´teki bilgiler yaniltici, reklamlar yaniltici, bilet fiyatini türlü ekstralara bölmek ve bu sekilde daha fazla kar amaclarina türlü cinliklerle katkida bulunmak icin yenilikler getirmeleri yaniltici.. Yasadisi (illegal) degil. Adamlar herseyi kalibina uydurup yapiyorlardir ve kendi ticari gelecekleri acisindan iyi de yapiyorlardir.
Ben ilk postumdan beri bunu söylemeye calisiyorum.
Evet haksizdim oradaki kavgamda, evet okudugumu anlamadim. Bunu inkar eden yok zaten.
Easyjet´ten bilet alirken dikkatli olmak gerekli. Bunu diyorum. Ha ben olaya duygusal yaklasip, kesinlikle yakinindan gecmeme karari almisim, bu beni baglar. Arkamdan gelin diye kamuoyu yapmiyorum. Olay bitmis, ben anlattigim mevzuda Niyazi olmusum zaten. Benim yazdiklarimi okuyanlar, belki bundan sonra easyjet´ten bilet alirlarken kili kirk yararlar. Buna faydamiz olsun diye yazdim.
Yani online veya offline bilet alma mevzusu bu kadar karisik olmamali. Bavulu, carti, curtu, bu kadar sarpa sarmamali. Bu tip biletleri yanilmadan kolaylikla alabilenlerin yaninda basitlik isteyen, bilet alirken kapasiteleri cercevesinde yorulmak istemeyen insanlar da var. Ben de ikinci gruba "mallar grubuna" dahilim.